Hemma igen...

Hemma var vi förvisso i torsdags, men det har varit lite projekt som att sy gardiner hos Malin o Henke, sova (jätteviktigt) och födelsedagsfirande som kommit före bloggen.

Vi har trots regn och rätt svala dagar haft en skön "bilsemester" i Skåne-Danmark.
Brände oss i solen den första dagen av två fina dagar :O

Det är helt ofattbart hur vackert Danmark är på sin västkust vid Blå Vand och Hvide Sande då det är vackert väder. Det är svårt att föreställa sig att man inte är längre bort fågelvägen än 70 mil från Stockholm. Långa, långa vita stränder och Atlanten så långt ögat når. God mat har vi givetvis ätit och sovit gott.
-Ja, jag är nog lite förälskad i Danmark :)

Vi hade tre nätter i Malmö, de två första och den sista natten. Kajkat runt i stort sett hela Skåne under två hela dagar i riktigt uruselt väder. Men inte heller det har stört oss mer än det kunde ha varit lite vackert väder då vi var i Ystad åtminstone, denna underbara lilla stad.
Vi kikade givetvis på gårdar och rekat runt i hela Skåne. Vi vet på ett ungefär vad letar efter och var. Vi har många ställen som känns bra och ett par som känns riktigt bra. Men något mer än titta är det ännu så länge inte.
Det härliga med Skåne är att landskapet är så litet att man tar sig igenom det på ett par timmar. Tex har vi mellan Malmö och Ystad (motväg hela vägen) enbart ca 40 minuters bilresa. Mellan Ystad och Tomelilla 20-30 minuter. Det handlar om pendelavstånd till resten av stora vida världen. Malmö- Köpenhamn på en lunchrast -otroligt :)

Blå Vand




Raoul kikar ut över Hvide Sande


Denna lilla, sura sten-gubbe hittade jag på stranden...
 
...och just då speglade den mitt humör rätt bra...
Nu återfinns den bland mina övriga stenfynd från
Danmark :)
Ledsen över bildens kvalitet...

Födeösedagspresenten från min älskade make...
 
 En ny guessväska! :) Jag är redan djupt förälskad i den... Kommer den att hänga med lika bra som min gamla
favorit? (även kallad "det svarta hålet")

Malin och Henke kom förbi på en bit mat och vin igår. Med sig hade de en enorm bukett gladiolus i en jättevas och ett gott jordgubbs-bubbel. De blev kvar länge. Mycket prat och mycket vin. Men ack vad rart att ha dem hos oss, det var så länge sedan.
Som alltid bjuder min födelsedag på vackert väder, trots att vi blivit lovade mer eller mindre ostadigt väder. Hela kvällen tillbringades på baksidans altan.

Idag ska jag åka och hälsa på min stora fina fux med det vita i ansiktet (och även llla fuxen med det vita i ansiktet) - Äntligen! :)


Kommentarer
Postat av: Åsa K

Flytta???

2011-07-31 @ 13:13:31
Postat av: Vonne

Låter som en skön semester, jag har inte semestrat där "nere" sen innan jag fick barnen. Så det måste väl vara en tjugo år sedan!!



Ledsen att jag inte kunde komma och gratta dig på din dag, det fanns en anledning till det. Kanske man får lov att komma en annan dag? Kram

2011-07-31 @ 14:43:47
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja, visst är det vackert och helt underbart neråt landet.



Kram lena

2011-07-31 @ 20:29:21
Postat av: Sara

Skåne är underbart även vi funderar att flytta neråt! Låter som en underbar semester! Kram

2011-08-01 @ 00:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0