Ny arbetsvecka...

Pigg som en lärka i morse... ja, iaf om man jämför med förra veckans totala zoombieliknande tillstånd.

Pratade med personalchefen idag på det ställe där jag nu fått klartecken att börja mion anställning den 1 oktober. Vi försökte få till en dag som skulle passa för att skriva kontrakt, men då jag kunde åkte hon bort och då hon kunde slutar jag sent denna veckan. Vi kom överens om att det smidigaste var att hon skickar anställningspapper hem istället. Sä på denna väg är det nu.... på jobbplanet känns det bra :)

Jobbade länge idag, ända till 17.30... vips, har jag jobbat in 2,5 timmar. Planerar att jobba in tid så att jag kan få en långhelg fre-sö har lagt in ett önskemålom vackert väder.

Hemma stod min fru man och lagade mat, medan Oscar fick ytterligare en ny variant på fläta i håret av sin flickvän...
Elin bor och jobbar hos sin pappa denna vecka, Jakob i Amsterdam, Fabbe på konfaläger... Lugnt och fridfullt kan man kanske anta att det är. Men jag går här och är aningens frustrerad, lättirriterad med stallabstinens. Lite orolig i kropp och själ som en riggad, tickande bomb...                                                                                                                 
                                                                          




Åkte till hagen med gubbe och hund. Hästarna mådde prima. De kom ner mot grinden i maklig takt, jag tror att de hörde oss då vi kom. Först fram skulle Kopia, Curly och Vincent... Sedan skred Hon mot oss, alla skingrade sig för ge henne det utrymme en Drottning ska ha... Å där stod hon, mitt Varrefjun och skulle bli kliad på och äta morot.
Det är absolut lugnast runt Varre. Det finns ingen häst som av misstag skulle tränga henne, eller råka skicka ut ett ben mot henne. Runt Varre begår inga andra hästar några "misstag". Det är nästan lite magiskt när man väl blir medveten om det.

 Curly var väl kanske lite väl närgången mot Asta, närgången på Curlyvis... dvs så jäkla nyfiken. Asta blev rädd och råkade backa rakt in i elstängslet, fick sig en kyss i röva och sedan stod hon och skakade med bakbenen :(... Hon gillar inte de stora vovvarna nå vidare...

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh stackars stackars Asta... hade det varit vår mr T hade han ylandes sprungit därifrån å tänkt... "de ska få de däringa hästarna..." -ler-



Nu måste jag läsa nån form av föregående blogginlägg...nytt jobb??



Kram

2011-07-05 @ 09:08:05
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Vonne

Vad är det hundar och elstängsel? Chezzie fick sig ju en stöt sist hon var med också.

2011-07-05 @ 14:12:14
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0