...oro...

Han säger att det inte är något att oroa sig för, men jag gör det ändå.

Jag har heller inte velat skriva någontig om det "här", då jag inte berättat för alla om min oro. Pratade med mamma och pappa idag iaf så de vet.

Min R har högt blodtryck, väldigt högt dessutom. Detta fick han reda på av husläkarn han besökte då han vid flera tillfällen försökt att bygga upp sin kondition, men det har tagit emot och han har fått dubbelslag på hjärtat.

Han har varit på undersökningar och gjort flera 3 eller 4 försök till arbets-EKG, men alla har de fått avbryta då blodtrycket blivit så högt att de ansåg det farligt att fortsätta. Denna gången precis som gången innan hamnade han på hjärtakuten och blev kvar över natten.
Idag ska han göra ett angiografi. Kanske pågår det just nu?
Angiografi är en röntgenmetod där man sprutar in kontrastmedel via en artär i ljumsken för att se om kärlen i hjärtat har några förträngningar. Givetvis finns det risker med denna form av röntgen då man ger blodförtunnande medel i förebyggande syfte för att minimera risken för blodproppar då man man är inne och grottar.Vilket i sig då kan ge blödningar istället... Men det ska tydligen inte vara så vanligt. Min kära make tror ju att han ska få åka hem redan idag. Vilket jag sa att det ska han inte räkna med... Han är ju som han säger inte sjuk och alla prover visar utomordetliga värden. EKG't tyder inte på att han har haft det höga blodtrycket särskilt länge då, det inte blivit några förslitningar på hjärtat, vilket isig är ett gott tecken. Det är läkare från 3 sjukhus som visar intresse för detta. Jag vet inte om det i sig är oroväckande eller om det ska vara lugnande. Idag fick han iaf beskedet att han INTE är någon infarktspatient.
Men det känns definitivt inte som någon strålande start på semestern. Jag vill bara att allt ska vara som det alltid har varit.


Har jag sagt att älskar dig?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fy, hoppas det "går över"!

2011-07-19 @ 18:43:48
URL: http://gapavatten.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/tisdag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-07-19 @ 19:10:09
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Vonne

Förstår din oro, skönt ändå att dom tar det på alvar på sjukhuset så han blir ordenligt undersökt.Hoppas de kan hitta någon lösning. Kram

2011-07-19 @ 20:53:27
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0