Våra sommarhästar...

... har jag ju inte visat några bilder alls på... Så här kommer därför några suddiga, sommartjocka hästar... Varre börjar äntligen att lägga på sig några kilon, hon har ju varit aningens för smal ganska länge. Men vila och gott gräs gör underverk vad det verkar. De verkar sätta nya personbästa i matintag för varje dag jag gjort mina hagkontroller.


Varre i gårdagens kvällssol...


Gullan och Vincent...


En välmatad ponny :)


.... å en till ;)

för sommarsår (bett och lite småskrap) har jag smort in dedm med Inotyolsalva.
Det verkar vara en kanonsalva.Innehåller lite zink som kan hjälpa vid sårläkning och det som gör den så bra är den verkligen sitter kvar. Finns att köpa på apoteket för en överkomlig slant, omkr 50-lappen.



Ja, det är samma salva som vanligen används till babyns röda stjärt :)
Mycket bra... och kan man använda den på sin bebis så kan hästarna använda den, så brukar iaf jag resonera.

Kommentarer
Postat av: Vonne

Haha! Ja den salvan har man smörjt några rumpor med, den sitter som klister! Men var oslagbar mot röda rumpor :)

2011-07-16 @ 14:03:04
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara L

Vad mysigt det ser ur och Varre ser jättefin ut!

Kram

2011-07-16 @ 15:07:01
URL: http://saralunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0