varm dag...

... skulle det inte regna idag?... Men varmt är det. Lite granna som ett våtvarmt omslag... Kläderna klibbar.

Haha...  jag kom å tänka på en kommentar av en kvinna som klev på tåget igår då jag åkte hem. Med tanke på kläder som klibbar...
Medresenärer på tåget var ett gäng unga killar som tillhörde något kristet samfund, alla förstod och talade mer eller mindre svenska, men man hörde att de kom från bla USA och Tyskland... Hur som helst... Kvinnan som klev på... Hon ville absolut sitta och åka framåtvänd i vagnen - det är så mycket bekvämare. men då hon satte sig så grimaserade hon lite illa, reste sig upp, satte sig ned igen och även denna gång grimaserade hon. Satte handen bak mot ryggen/rumpan och sa... " det är så jobbigt när det är så här varmt... Byxorna fastnar så att trosorna skär in"... Jag tappade hakan och började skratta med händerna för ansiktet. Den ena av killarna kollade på mig och såg även han mycket chockad ut... Sedan satt hon och pratade med en av killarna om allt mellan himmel och jord .. bla frågade hon vad som menades då man i en hiss hade skrivit "stäng dörren annars tar fan bofinken"... Hennes spontana kommentar var att det är väl bättre att han tar den istället för mig... En mycket underhållande resa fick nog dessa unga killar och givetvis jag med :)



Tog i dag morgonpromenaden med både man och hund till Ängsholmen där hästarna befinner sig på bete sedan onsdags. Alla stod vid grinden och väntade på att Kopia och Curly skulle komma tillbaka. klappade lite på de mest närgångna... Dvs först Didden sedan Gulle och Varre. Reserande verkade vara rätt nöjda över att det fläktade bra nere vid grindhålet. Mannen, hunden och jag fortsatte ner till vattnet. Lite bad för hunden innan vi gick hemåt igen. Handlade lunchmat som vi sedan bara bandade ihop hemma och nu har jag bestämt att vi mitt under pågående match mellan Sverige och N-Korea ska åka till TC och kolla på mobiltelefon till mig :)
Vi får se vad jag kanske kommer hem med ... CU




Dagen lunch... Gott, gott, gott...

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, man möter en hel del sköna människor i kollektivtrafiken :)

2011-07-03 @ 15:35:10
URL: http://gapavatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0