Rebeccaträning

 (undrar hur många gånger jag använt den rubriken?)

Älskar dessa träningsdagar. Det kostar en slant varenda gång, så jag får nog nöja mig med att rida en lektion varannan vecka, fast gudarna ska veta att jag borde rida lektioner 2ggr i veckan. Men det finns en botten i min portmonä. Valet att arbeta 75% gör ju faktiskt att utrymmet krympt betydligt. Det är bara att rätta munnen efter matsäcken.

Träningen gick iaf super-duper . Nu äntligen kan tom jag känna att jag verkligen rider. Börjar även så smått få in känslan om VAD det är jag gör och hur det påverkar pållan... Otroligt att det gick så bra som det gjorde, med tanke på att Varre fick vila i måndags (vi hade stallmöte) och i tisdags blev det bara en skrittrunda runt kyrkslingan, dock inte på lång tygel med släpiga steg. Aktivera, aktivera, aktivera :)
Nästa gång jag ska tävla är den 12/6 och det är förmodligen sommarens enda start, för nu tryter tävlingarna... Sommarlov blir det för hästarna i juli och jag kan bara hoppas att de får hålla sig friska på bete i sommar.

Elin har vuxit ur Gulliver, så vi har planer på att sälja honom. Men det känns inte lätt i hjärtat. Jag fullkomligt älskar den ponnyn och så fort jag pratar om att ersätta honom med en ny stor häst till Elin börjar jag att gråta. Jag vill verkligen inte sälja honom. Han har givit oss så mycket glädje och även om jag förstår rent intellektuellt att vi inte kan behålla honom så förtar det inte känslorna av den sorg jag redan känner. Usch, vad svårt det är.


våran Prins Gulliver o Elin

Bilden har Elin Löfvenius Franzen tagit ;)

Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja allas vår lilla prins, det blir tungt tungt tungt.En ponny man inte kan låta bli att älska.



Jag är jätte glad att det går så bra för dig med Varre, jag har bara lite svårt att glädjas just nu.Känner mig ganska olycklig över min lilla Flisa.

2011-06-02 @ 13:24:56
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Elin.

Copyright Elin Löfvenius Franzen :-)

2011-06-02 @ 18:58:51
Postat av: Lena

Hur kan man inte älska denna underbara ponny?

Känner så mycket med dig!

Kram Lena

2011-06-02 @ 22:48:48
Postat av: Lena

Hur kan man inte älska denna underbara ponny?

Känner så mycket med dig!

Kram Lena

2011-06-02 @ 22:50:23
Postat av: Lena

Hur kan man inte älska denna underbara ponny?

Känner så mycket med dig!

Kram Lena

2011-06-02 @ 22:50:23
Postat av: Vonne

Nu tycker jag Lena börjar bli lite tjatig ;)

2011-06-03 @ 09:48:57
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Anna kommenterar...

haha... Garvar med hela ♥ åt Vonnes kommentar :)

2011-06-03 @ 11:08:57
Postat av: Sara

sv. Ja du...jag tror faktisk att det är lika illa med "din" diet som med "min".



Vonne skrev dock att det är den enda dieten man lyckas hålla under en längre period...och konstigt är det men det är sant S



Kul att det känns bra med din ridning :)



Kram

2011-06-03 @ 20:03:10
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Madde

Oj så fin Gulle är nu :)

Ingen köttbulle Gulle där längre ;)

Kram

2011-06-06 @ 20:21:21
Postat av: lena

Jösses! vad tjatig jag blev.

2011-06-08 @ 08:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0