alla dessa dagar...

... de bara rusar förbi. Imorgon är det redan fredag -igen!

Morgonfodring och sedan ett intag på eftermiddagen. Ridning idag innan det blev kolmörkt ute. Solen sken faktiskt fortfarande då Varre och jag gav oss iväg. Med dressyrsadel, ridstövla, sporrar och ridspö :) Ja, ni läste rätt... Ridbanan är ju så vansinnigt kass, isig och gropig gör att uteritt runt slingan står som enda alternativ när man inte kan ta sig till ett ridhus. Men har man bara bestämt sig för att man ska träna på det som går att träna då man rider på vägarna brukar det gå bra, rider man dessutom ensam, är det inte någon annan man behöver ta hänsyn till. Det är då bara att göra sina tempoväxlingar och halter, ryggningar i svag uppförsbacke... och tänka sig att det funkar :)

Rådet var... Många upprepningar och korta intervaller så blir varken hästen eller jag så trött, då orkar vi mer... 
och så la jag upp dagens ridpass :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad konstigt...jag kommenterade igår (småpysslar) men inte syns min kommentar inte.... hmm....



Sv. hon har strl 125

2011-03-03 @ 22:35:52
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja konstigt...först kom halva min kommentar med, sen var plötsligt hela med? Fattar ingenting!



Låter som ett bra ridpass Anna :)

2011-03-04 @ 06:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0