Sommartider...

Hey, hey... sommartider...

Ja, då var det dags igen, även om just sommarvärmen lär dröja.

Minnesregel 1...

Sommartid startar... När man ska ställa FRAM utemöblerna ( = ställ fram klockan med 1 timme)

Minnesregel2...

Sommartid slutar... När man ska ställa TILLBAKA utemöblerna (= ställ tillbaka klockan med 1 timme)

Lite lätt förvirrande dock, för oss som har utemöblerna framme året runt ;O

Fredag-lördag

Träningen för Rebecca i fredags gick superbra... Nu har Rebecca höjt ribban lite igen... Hon gör det snyggt och lite i smyg :)
Varre trilskades lite då hon skulle gå på trailern, så att mitt fina, bruna träns gick sönder i sidostycket på vänster sida... In med hästen i stallet och börja om från början. Försök nr 2 sa bara "slurp" så stod hon inlastad.
Resan till Runsten tog lång tid... fredag, löning och värsta-värsta rusningen, vilket jag räknat med, men vi var ju 20 minuter sena från start och jag var tvungen att svängen förbi hemma eftersom jag glömt min sovsäck... För visst ser Ni... Jag kom iväg till Dotty. Detta tackar jag min älskade Vonne för. Hade det inte varit för henne hade jag fått ställa in.

Nu är det så här att man SKA ta massor av bilder, man SKA filma... Men... so sorry... Ingenting! Mobilkameran ger för dålig kvalitet på bilderna ( det spelar verkligen ingen roll vilken inställning jag använder). Så jag gav upp att ens försöka.

Men vilket ställe de har! Allt är nybyggt...Stora boningshuset i herrgårdsstil, ridbana och skrittmaskin, stallet, gäststugan, garaget... Allt är inhägnat av vita staket och vid uppfarten en stor, svart järngrind.

Stallet är jättefint. Högt i tak, med solarium, spolspilta, bred mittgång, kök, kaklad toalett med dusch, tvättsuga...
Vattenkopparna har ett eget vattensystem som gör att vattnet alltid cirkulerar oavsett om hästarna står inne eller inte.
Jag bodde i gäststugan... ett eget hus med 3 rum och ett fullt utrustat kök. Toalett och dusch. Nu tillbringade jag bara natten där, men det skulle inte vara några som helst problem att stanna kvar i en vecka :)

Lördag...Ridning tillsammans med Dotty på ridbanan. Övade på  läxorna jag fick av Rebecca på fredagen. Galopperna blev helt magiska i båda varven. Dotty sa att med dessa galopper på tävling får du 8:or... jag växte flera, flera cm...

Varre är verkligen kanon nu, när hon väl släpper, vill säga. För hon har väldigt mycket egna föreställningar om vad som är viktigt att lyssna på. I början är det sällan jag som prioriteras ;)

Hemma-hemma var jag vid 20-tiden och då kastade jag mig över datorn och anmälde mig till Hufvudsta 7/5. En LB:2 med tävlingsstart kl 08.00...  Tävlingsanmälan öppnade igår kl 18 och då min anmälan kommit in kl 20.07 var det 33 anmälningar gjorda.
Numer är det först tillkvarn som gäller. Det vill till att man har satt påminnelse på telefonen :)
Men nu vet jag att jag är med, det är bara till att ladda :)

Kommentarer
Postat av: Vonne

Som jag sa till dig i telefonen, verkligen skitkul att ni kommit igång igen och så snabbt!! :)

Låter helt fantastiskt fint hos Dotty...

2011-03-27 @ 15:20:48
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Linda

Då ses vi där..anmäld till LB:3/an!:)

Postat av: Sara

Åh vad roligt att få så mycket beröm. Själv harvar jag fortfarande bara runt. Kommer ingenstans, känns jävligt surt faktiskt.



Kram

2011-03-29 @ 09:22:55
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0