helgens tävlingar

ja,lite sent kasnke, men jag har inte orkat riktigt.

Div 3 ponnyhopp på Roo gård på lördagen.  Mina duktiga flickor förklassen lovade gott. Trots att Elin blev ruskigt besviken på sina stilpoäng blev laget inkallade till prisutdelning och röd rosett (= 4e placering)... Hederspriser och stilprotokollen fick hämtas ut efter prisutdelningen. Då jag ser Elins protokoll stämmer inte siffrorna med summan... Jag ber dem därför att räkna om protokollet. Det visar sig att det är felräknat med 6 poäng. Vilket ger oss (enl tävlingsledningen) en tredjeplacering och en gul rosett... Då vi ska byta rosetterna kommer hon med blå rosetter... Jo detta eftersom laget som (redan) mottagit andra pris hade 149p och Waxholm (dvs vi) fick ihop 150p efter omräknat protokoll...
Stolt som en tupp (fast jag menar höna) kom vi med till finalen den 6juni på Sundby :)
Mitt i all villervalla med omräknade av protokoll fick jag inte till en endaste bild... Vad är man för en lagledare?

Söndagen... Upp i arla mogonstund. Morgonfodra hästarna, släppa ut Varre i en liten tillfällig gräshage för en lten rastning innan lastning .. haha.. det rimmade visst :)

Elin och Moa, två trötta flickor skulle med som hästskötare. Men de var aningens för trötta... Jag fixade medan de klappade stallkatten.
Lastade Varre och hon gled på trailern likt en tvål.. schwop! lastad och klar 5 mionuter före 7 och vi som hade planer på att åka kl. 7.30.

Jag hade bett Emellie om att följa med för att hjälpa mig med framridningen. För gudarna ska veta att jag behöver all hjälp jag kan få :) Jag tycker att det är svårt att klara framridningen, ha koll på de andra ekipagen som tar (kräver) sin plats och samtidigt koncentrera mig på min egen ridning. Jag är ju så van att vara ensam på hela ridbanan och glida runt precis som jag önskar. Tur att Em var med och trots att hon inte pratade högt hörde jag henne hela tiden. Bara att ha supporten gjorde mig lugnare. Jag tror att det visade sig för även om Varre i programvisningen sedan fick taktinslag i skritten, ett galoppombyte (!!) och inte tog höger galopphjälp ökade vi vår procent med 4% denna gång.
Det som kändes absolut mest märkligt var att då vi lämnade tävlingsplatsen så låg vi inte sist... Vi låg fjärden sist ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0