analyserar...

Lite osäker på om jag verkligen ska publisera detta inlägg...

Jag har haft lite funderingar på varför mitt humör varit i bottenläge den senaste tiden. 
Gjort saker bara för att de måste göras, men utan den där glädjen. Allt känns bara som en stor sörja.
Visst skulle jag kunna vifta bort allt och säga att det är ju så vissa stunder i livet.
Men jag måste ju givetvis spekulera och analysera varför det är på än det ena och det andra sättet.
En orsak har jag iaf funnit. Och det är den förkättrade annonsen som ligger ute på Gulliver. Jag önskar så innerligt att vi kunde köpa en stor häst till Elin och ändå få behålla honom...
Jag trodde väl aldrig att det skulle påverka mig som det gör.
Men nu när annonsen väl ligger ute så kan det väl få gå fort? Varför ska vi plågas?

Min ridnings självförtroende ligger iallafall långt ner under skosulorna. Ingenting får jag att fungera. Hur svårt ska det vara? att ställa igenom  Varre i höger varv VET jag innebär att hon lätt faller inåt. Vilket innebär att jag måste peta på med inneskänkel och vara tydligare med stödet på yttertygeln... Trots att jag vet vad jag behöver göra så gör jag det inte... Jag leder ut med yttertygeln och då tappar jag bort insidan, då kommer jag på mig själv, är det redan försent... och som den tröga ryttare jag är så gör jag om samma sak gång på gång... Det är som om refelxerna tar överhanden och jag blir frusterad... vilket givetvis inte leder till några resultat. Så jag har tillfälligt(?) gett upp (med gråten i halsen).
Jag vet att det ridmässigt finns hjälp att få, men jag vet inte om jag är motaglig just nu. Kanske det bästa för oss ett tag framöver är att "skrota" och njuta på uteritter, Det är ju faktiskt rätt mysigt och inte särkilt trångt heller... Så inget ont som inte för något gott med sig.
Har även sovitbättre de senaste nätterna och även om jag fortfarande är trött så är jag betydligt piggare än tidigare. Fast man blir ju inte så himla mycket piggare av att mötas av trams i stallet om en morgonfodring på lördagen som ingen hade tagit. Åsa hade löst det med hjälp av Cina, men hon kanske inte kunde komma vår absolut senast-fodringngstid på morgonen och då lackade Sarah ur och sa att om hon kommer kl 8.30 och hästarna inte fått mat så skulle hon bli skitförbannad... Vad är det att bli förbannad över? Visst ska hästarna få mat på regelbundna tider, men åk då och morgonfodra istället. Nu löste det så att Em skulle ha hovis tidigt på lördagmorgonen så hon fodrade. Det tar kraft ifrån en att behöva ta spärn och försvara sig... Förra veckan hade jag 2 morgonfodringar samt både lö och sö kväll. Förra veckan var lördag kvällen inte tillsatt så den tog jag. En fodring per häst varje vecka... Vem tror Ni slapp 2 fodringar förra veckan, som jag tog? kanske tom 3 eftersom Em tog ett extrapass hon också... Sedan tar man ju kvällspass på vardagarna, besvärar sig om att ringa /SMSa till den som egentligen har "kvällen" för att personen som har kvällsfodringen enl schemat inte ska behöva åka iväg om jag är kvar... Men dessa pass räknas ju inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0