4april

Morgonfodringen och utsläpp av hästarna är klart. Tog en sovmorgon och satte telefonen på 05.30

Nu sitter jag här och äter frukost. Kl 9 ska jag vara hos min naprapat igen. Vet inte om jag skulle våga säga att ryggen kommer att bli helt bra efter denna gång, men jag hoppas - det kostar ju en del och kompa ut tid för ryggproblem är inte lika kul som för att bara vara ledig träna (vilket jag iofs inte gjort på länge, men ändå).
Mina övningar har jag gjort, minst en gång om dagen men ändå har jag fortfarande besvär på vänster sida (den svaga) och jag tror ju att alla ryttare har problem ( mer eller mindre) med sin svaga sida och då hjälper det ju inte särskilt att låta bli strechen.

Jag hittade lite enkla strech och träningsprogram på svenska ridsportsförbundet hemsida (häst och ryttare - träning för ryttare)

Försökte få in dem som bilder... Manack vad sudddigt det blev av att göra om PDF till JPG... Ni får länkarna istället :)

http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_686/ImageVaultHandler.aspx

http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_683/ImageVaultHandler.aspx

Men här kommer en bra bild på en strech som jag tycker är bra, enkel att göra, man behöver ju inte krypa ner på ett skitigt stallgolv. Varför inte på tunnelbanan - fungerar nog utmärkt ;)





 
Nu ska jag duscha och åka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0