Ledig dag idag...

...till förmån för denna kille....




Lillen heter Mercy-Baku och är bara 4år... Vi gillar honom skarpt, trots att Elin dinglade av honom det första hon gjorde vid provridningen (ja, hon satt väl på honom i nånstans mellan 3-5minuter innan hon åkte av).
Spännande är det i vilket fall som helst. Han ska besiktas idag och dagen till ära har det kommit tonvis med blötsnö som då jag lovat att jag ska köra i. Håll tummarna! För går allt som vi tänkt oss, åker han med hem till Rydbo på prov i 2 veckor. Vi får väl se hur det kommer bli med ridning då han är oskodd och vi har skridkobana på ridbanan och på vägarna runt Rydbo för närvarande.

Årsmöte igår för RF vilket gick snabbt och smidigt. Hemma vid 21-tiden.

Igår var det 1 månad sedan Gulliver lämnade oss. Så fort jag tänker åpå det blir det jobbigt. Men jag vet att han en ny helt underobar familj som älskar honom. Det gör faktiskt mindre ont än vad det gjorde för en månad sedan, även om saknaden är stor.

Annars jobbar jag mest nu tycker jag. Ridningen har legat lite på is (både bildligt och bokstavligt). Mest har det blivit barbackaturer bara för rörelsens skull.
I helgen hade jag därför en megapigg och rolig Varre att rida (om vi bortser från hennes skräck för bussar och lasbilar) men härligt var det att komma upp i sadeln igen och tillsammans med Vonne på Pepci i söndags var nästan som "old times" :)  Mer sånt vill jag ha!

Nu ska vi sätta lite fart här hemma så att vi kommer i väg

Kommentarer
Postat av: Lena

Lycka till! Hoppas och håller tummarna för er!

2012-02-28 @ 09:53:11
Postat av: Vonne

Lycka till i dag, spännande och se om pållen står i stallet sen ;)

2012-02-28 @ 14:11:00
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0