Kastar in ett inlägg...

Inte för att jag egentligen vet vad det ska innehålla. Men jag sitter här och dricker med C-vitamin och undrar om det är så här livet verkligen ska vara?

Min dröm om en gård i Skåne? Ska jag ge upp den? bara för att jobba 80% och stressa livet ur mig på ett jobb som jag känner att jag inte alls vill vara på. Det var egentligen Raoul som drog igång det där med gård i Skåne, men nu verkar han ha ombestämt sig. Vi kikar iaf inte på gårdar som vi gjorde innan sommaren. Vi kanske får lägga ner det helt o hållet, det kanske inte är det mest optimala med en gård att slita ut sig på om man redan har högt blodtryck. Fast å andra sidan... Vore det inte ett perfekt sätt sänka det på? jag menar att flytta ut på landet och köra ner nävarna i den Skånska myllan?
Nåväl... Nu känns det bara som en helt ouppnåelig dröm. Det är väl bara att bita ihop o gå till jobbet som alla andra och vara som alla andra och fortsätta drömma...


Skickade kontrakt till Finland igår, skannat med mail, och nu inväntar jag bara handpenningen så ska jag ringa och boka en tid för besiktning och exportröntgen. Håll nu alla tummar och tår för att det går vägen... Ett bättre hem tror jag faktiskt att det är svårt att hitta till honom - vår Prins Gulliver...




Kommentarer
Postat av: Vonne

Låter som du är nere i en liten svacka, det blir bättre. Det är ju mycket nu! Och försäljningen av Gulliver tar väl på psyket. Även om ni haft en gård så måste ni ju få loss pengar om ni ska köpa stor häst till Elin. Billigare att ha hästarna med lika dyrt att köpa dem.

Och jag VILL INTE att ni ska flytta till Skåne! Fy så tomt det skulle bli :(

Kram

2012-01-12 @ 11:23:45
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Lena

Visst skulle man vilja förverkliga sina drömmar och få göra det man verkligen vill, jag undrar ibland varför jag går på i samma spår och inte jobbar på att börja förändra situationen, man ska sätta upp mål sägs det och sen beta av dom en efter en, men det känns inte som om det räcker med det, jsg måste ha pengar för att nå dit, för att starta någonstans, eller ska jag bara kasta mig ut i tomma intet och chansa, nej... Så enkelt är det inte för mig, jag är för feg, och när jag tänker efter så har jag det bra trots allt.

Oj, vad jag har skrivit nu!

Hoppas dina drömmar blir verklighet en dag!

Kram

2012-01-13 @ 07:44:07
Postat av: Vonne

Sluta aldrig drömma! ;)

2012-01-13 @ 08:59:33
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Annars finns det en gård utanför Nyköping till salu :)

Då skulle vi ju dessutom ha lite nära till varandra



Kram syrran...

2012-01-13 @ 15:41:42
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0