Hard work...

Hu ja,

Idag fick jag ett SMS från Lena kl 07 om att hästarna var morgonfodrade, så jag tog det lite lugnare än jag först hade tänkt.
Var upp och släppte ut hästarna vid 8.30

Vinterhagens ovälkomna växtlighet fick Round Up på sig, jag förljer upp resultatet i morgon. Det är inte så många som kommit upp så det är nog bra att ta dem innan de hinner etablera sig ordentligt.

Naturligtvis fanns det även i den hagen där pållarna går nu. Ett ganska stort bestånd, dock på en begränsad yta. Så idag har jag grävt och dragit upp eländet med Asta som sällskap och med en närgången Mercy. Glatt förvånad över hur lätt gick att få bort dem och efter 1,5 timme hade jag rensat all den växtlighet jag kunde se med blotta ögat.

kl 9 ( = före)



ca kl 10.30 (=efter) såg det ut så här...



Känner mig rätt nöjd över dagens insats.

Med detta inte sagt att skiten är borta for good and ever... Vi måste hålla koll på/i hagarna.
Jag läste en artikel en gång att Engelskmännen uttryckt sin förvåning över att svenska hästägare inte inser hur farlig den är, då förtäring av den har nästan 100%-ig dödlig utgång.

Jag frågade Arne om var man kan bränna plantorna, han kunde inte ge mig något direkt svar så jag bad honom tänka igenom det hela, för ut på åkrarna vill vi ju inte ha dem igen...

Kommentarer
Postat av: Vera

Åh vad underbart! Hoppas ni får bra väder! Själv sitter jag och filar naglar hela dagarna så för mig får det gärna regna ;) På lördag åker jag och Filip till Spanien!! Längtar! Sen när vi kommer hem får vi ta en fika eller middag, det var så mysigt sist! Puss puss /Vera

2012-07-24 @ 13:57:35
URL: http://www.sylvassavera.blogspot.com
Postat av: Sara

Sv. Klart den bästa :) fast den sista var oxå riktigt riktigt bra... då mamma och pappa var här :)



Fast det har varit ett sisådärsemesterväder är jag nöjd med min semester... fast liiiite för kort då..



kram

2012-07-24 @ 17:18:52
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Rebecka

COOL blogg!!



CHECKA in min lilla blogg som inte har så mycket läsare! kommentera gärna något och om du har något tips hur jag kan få fler läsare, som du, så tipsa gärna!

KRAM!

2012-07-24 @ 19:46:41
URL: http://collinbecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0