Kaos i fabriken...

Sjuk igen :(

Ska det aldrig ta slut?

Igår hade jag morgonfodring och utsläpp på schemat. Åksjuk redan på morgonen och det tog en vansinnig tid i stallet med alla pauser jag var tvungen att lägga in.
Åkte hem, la mig på soffan och pressade ner en macka för att få någonting i magen och åkte till jobbet. Mådde som en kråka som fått benen avbitna. Så sliten och trött. Möten och nya brandkårsutryckningar och ett nytt ekonomisystem som inte fungerar.Misstänkte ett tag magkatarr men så när huvudvärken kom gick jag, Detta straxt innan kl 15.
Anledningen till att jag plågade mig igenom en nästan full arbetsdag var att jag skulle träffa Frida för att skriva kontraktet på MB och betala denna juvel, 2 veckor rusade visst förbi.
Allt klart straxt efter 16 och jag skulle hem. Buss 56 segade sig fram över Kungsholmen till T-centralen. Väl framme vid centralen, som jag inte besökt på ett par år säkert, kände jag inte alls igen mig. Delvis men de hade ju stängt av de nedgångar jag var van och uppvuxen med :O... Snurraderunt och började givetvis må riktigt illa.
Kastade mig ut genom stora huvudentrén mot Vasagatan ... vandrade som en spysjuk hund, körde huvudet mellan knäna då jag kände att jag var på väg ned för räkning. Minns att en man stod och fotade med iPhone (the apple syntes väldigt tydligt) när jag satt på huk, vid en orange stor informationslåda om bygget vid centralstationen... Lyckades klara mig undan kräk och och från att svimma höll även tillbaka tårarna av total hjälplöshet. Men att inte en enda människa frågade hur det stod till. Helt otroligt att "vi" skiter i andra männsikor som vi ser mår dåligt, vart är Stockholmaren på väg kan man ju undra?
Jag kom på rätt tunnelbana och rätt tåg mot Roslags Näsby men det kändes som högsta vinsten när jag till slut nådde bilen som stodparkerad vid stationen. Sedan var det ju bara att åka hem. mellanlanda på soffan inna´n jag var tvungen att åka till stallet -igen... Elin tjurig för att hon inte fick rida, men jag tror inte att hon fattade hur dålig jag var. hon fick fixa allt medan jag låg utslagen  på golvet i stallets fikarum. Hemma straxt innan 20 och då la mig i sängen och sov för natten.
Idag sitter huvudvärken kvar och jag har småkramper i magen men de har blivit allt färre. Hoppas verkligen att jag är stor o stark i morgon....

Som ni förstår grumlades lyckan av att ha en ny pålle i familjen igen av gårdagens illamående, huvudvärkoch svimningsattacker, men vi är jätteglada över att han nu är vår kille.
Må alla olyckskorpar hålla sig undan och bara vara glada över att vi köpt häst, trots sina rätt unga och outbildade år.
Jag lovar att höra av mig om jag/vi behöver goda råd :)

På lördag och söndag ska vi till Åkersberga med unge herrn och Elin ska rida för Isabell...
Så får vi se om ekipaget trivs med Isabell och Isabell med ekipaget :)



Kommentarer
Postat av: Lena

Din stackare! fy tusan hur du måste känt dig, när man är sä där dålig är allt så värdelöst, när man sen blir frisk brukar jag alltid tänka på den otroliga skillnad man känner då.

Verkligen stort lycka till med juvelen! Han är så fin!

Kram

2012-03-15 @ 14:45:55
Postat av: Vonne

Usch det låter som en helvetes resa, finns inget värre än att vara på resande fot när man är dålig. Hoppas du är på benen snart. Kram

2012-03-15 @ 20:22:33
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0