ensamhelg...

... jag vet inte när det hände senast.

Tyck inte synd om mig, det har varit så skönt att bara ta hand om mig och djuren. Elin hos sin pappa och Raoul i Sydafrika. Grabbarna hos sin mamma.
Mat då? undrar ni säkert eftersom ni vet att jag nästan aldrig lagar mat... Svaret på det är ; Ingen mat lagad, dock värmd jägarbiff (fryslåda) från Dafgårddet gick alldeles utmärkt som lördagsmiddag. Fredagsmiddagen var varma mackor :)

Igår hade jag morgonfodring och utsläpp av pållarna och medan hästarna åt sin frukost gick Asta och jag en promenad i Engelska parken.

Efter fix och trix åkte jag hem och fick ett infall att åka till Brollsta för att hälsa på Åsa K och hennes Armondo (äk Lille A). Helt lägligt visade det sig att Åsa skulle dressyrtränas.. ja - hästen också...
Det såg riktigt trevligt ut så på tävlingen som vi ska vara med på kommer nog Åsa vara med om att fajtas om placering. Nu filmade jag lite på slutet och dagens övningar var tydligen första gången på en svårighetshöjning i träningen, men det märkte inte jag av. Så här bra ser det aldrig ut när jag rider. Finslipning av form innan den 10juni då vi ska nöta lite underlag på gemensam tävling. Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in i - nu igen ... Dum i hela huvudet.. men det kanske kan bli skoj? Jag vet iaf att det är skönt när det hela är över :)

Här kommer film och lite bilder ....




Åsa och A


 Lille A efter avslutat träningspass ...

efter hästeribesöket hos Åsa och A gjorde jag kanske något urbota korkat...

Jag åkte till AHH ( Anderssons häst och hund) och bad Camilla ta hem en brun Bates dressyr cair. Senaste modellen men dock inte den dyraste...
Den ser ut så här
Fast jag vill givetvis ha den i brunt...

efter dessa dumheter åkte jag med fika vidare till unge herr son och hälsade på. Han är sjukskriven då han sluntit med vinkelkapen över handen. jacket blev tvunget att sys ihop på akuten på Elin födelsedag.

Nu är det söndag och jag ska fortsätta att göra bara det som passar mig.
:)


Kommentarer
Postat av: åsa

Jätte kul att du kom ut, träffar dig alldeles för lite sen flytten



hmm, jag behöver nog också köpa en ny sadel, typ 20 tum för att få plats med rumpan :(

2012-05-06 @ 12:03:42
Postat av: Vonne

Laga mat kan du ju, men det är väldigt skönt att slippa tycker jag. Där ju kul att du tänker ge dig ut och tävla! Inga negativa tankar nu, då har du ju ett mål med ridningen :)Heja heja heja!!

2012-05-06 @ 13:54:53
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Gun-Britt & Leif

Vilket fint ekipage. Nyss veckorna från Rättviks marknad något mör i kroppen. Utflykt ned din mor & far trevligt och solen sken.

2012-05-06 @ 16:20:08
Postat av: Gun-Britt & Leif

Hemmkomna ska det va inte veckorna.

2012-05-06 @ 16:21:30
Postat av: Sara

Vilken låååång ensamhelg ;)



Glad och trevlig midsommar kära syster



Kram

2012-06-22 @ 15:03:37
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0