att finna lugn o ro...

... och jag menar inte en liten insjö med en eka...

jag fick för mig att jag skulle sticka en halsduk - ja, bara sådär...
köpte mitt garn och började mitt arbete. Jag kunde väl inte för mitt tro att det skulle vara någonting meditativt med två räta, två aviga - varv efter varv efter varv... trodde nog egentligen att det bara skulle bli ett tillfälligt arbete som efter en stund skulle bli liggande.
Men nu har jag stickat o stickat så att garnet är slut o halsduken skulle behöva minst ett nystan till... men då är det slutsålt... hur gör jag nu? avslutar bah halsduken och låter den vara lite för kort ( den är ju ganska bred)? eller... ska jag repa upp allt, börja om från början o inte göra den lika bred?... eller ...ska jag skarva med udda garn i båda ändar?
svårt att besluta....
jag får sova på saken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0