Skönhetssömn?

 
 
 
... Nja inte riktigt...
 
Somnade i fåtöljen (och då var jag nog definitivt ingen skönhet)  igår kväll och då jag vaknade vi 01-tiden var hela huset nedsläckt och TVn avstängd. Ingen hade petat på mig och sagt god natt... Fabbe hade tydligen sagt god natt och jag hade väl mumlat "typ" god natt tillbaka... (hur i hela friden slutade Sherlock Holmes???)
 
Vaknade tidigt ( denna gång i sängen) av att jag bara MÅSTE gå upp... Tvärs över hallen och var borta bara ett kort, kort ögonblick... Då har katten upptäckt att jag är vaken. Upp i sängen och trampar runt. Spinner så att man tror att det sitter en motor i katten. Hon stångas och är väldigt krävande, så det är lika bra att gå upp...
I det läget  var somna-om-tillfället som bortblåst.
 
Nu sover Elin, Fabbe, hunden och, hör o häpna, även katten, sin skönhetssömn.
Här sitter jag ensam och äter min Youghurt, mina två knäckemackor, dricker mitt morgonkaffe och c-vitaminen... Sällskap vid frukostbordet denna söndagsmorgon blev bloggen.
 
Men jag njuter ändå... Sitter i morgonrocken och tar det väldigt lugnt. För även om det inte blev sovmorgon, som i att sova länge, så är det en slapparmorgon - jag behöver inte stressa i väg till någon aktivitet.
 
Hur brukar din sovmorgon se ut?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0