beslutet är taget...

Igår tog Elin och jag ett beslut som jag gärna hade sluppit att behöva ta. Igår sa jag upp våra boxplatser på Rydboholm. Jag trodde inte att mitt beslut skulle komma att slå ned som en bomb, men det gjorde det tydligen. Åsa började att gråta o ni som känner mig vet att det var som att vrida på vattenkranen - givet att jag också börjar gråta.  Vonne sa att hon blev chockad då jag ringde och berättade hur jag bestämt, men hon förstod också anledningen/anledningarna och som den vän hon är önskade hon oss det bästa.
 
Det finns fler anledningar till vårat beslut.
En av anledningen är givetvis en pengarfråga.
Ridhuset ska stå klart i slutet av november och vi (eller bara jag??) i ryttarföreningen har ännu inte fått besked om vad vår nya kallhyra kommer att ligga på. Det gör att det känns alldeles för osäkert för att stå kvar och jag har under en längre tid känt att jag inte kan stå kvar under de förutsättningar som jag/vi erbjuds ( = gilla eller dra) av gården.
Ryttarföreningen har förändrats och den gamla "andan" är något som jag saknar.
Visst förändras allt med tiden och förändringar är bra. Men just nu passar inte detta mig.
 
Det har varit väldigt mycket plus att stå kvar men även väldigt mycket plus för att flytta. När nu erbjudandet om 2 helinakorderingsplatser kom för ca 3 veckor sedan, kan jag inte låta tillfället rinna mig ur händerna.
Med flit har jag valt att inte prata om flytt, då jag inte velat bli påverkad i mitt val - det har varit kännbart jobbigt ändå, min bästa vän ska ju inte flytta med oss.
 
Om det här nu skulle visa sig att vara ett av de sämre beslut vi tagit, får vi ta ställning till det och göra något åt saken, men just nu känns detta helt rätt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är ju så att man får väga för- och nackdelar mot varandra. Man kan ju inte bara stå kvar av sentimentala anledningar. Färre resor och kanske lite mer tid till familjen.
Nackdelen för mig är kanske att jag inte har nånstans att ställa Q-S på nästa hästsemester ;)... men det tar vi då. Nu hoppas jag att det blir kanoners för er och hästarna. Och ett beslut gäller ju bara till nästa tas :)

Kram

2012-09-01 @ 15:28:48
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Lena

Kommer att sakna dig så mycket! Bästa Anna.
Du kommer att fattas oss, men du blir inte av med oss.
Kram Lena Elin o Robert

2012-09-01 @ 22:24:21
Postat av: Sara

Jag har ett svar till den höga blomman.... nu efter lite googling vet jag att det är ett kungsljus

Kram

2012-09-02 @ 21:17:09
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Vonne

Ja lite chockad blev jag, vet ju att du pratat om att flytta precis som jag men jag trodde liksom inte du skulle komma till skott. Ack så fel jag hade..
Och visst kommer jag sakna er massor, men är det det bästa för er så är jag glad för er skull. Och jag finns ju kvar som vän även om vi inte står i samma stall.
Lycka till min parhäst och vapendragare! ;)
Kram!

2012-09-03 @ 06:43:17
URL: http://www.vonnes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0