Det går om man vill - verkligen vill...

Så är det faktiskt...
 
Idag har jag "pysslat" med shape up en hel vecka. Under denna vecka har jag tappat 1,8 kg... det är helt sjukt, men jätteenkelt eftersom man verkligen inte vill vara så "dålig" att man överkonsumerar sina kcal ;)
 
Det bästa är ju att jag inte väljer en diet där man inte får äta ditten eller datten, eller för den delen MÅSTE äta något som man inte klarar av. Helt enkelt "vanlig" mat i rimliga portioner -inget annat krångel men fortfarande tillräckligt svårt, jag äter ju som en välvuxen byggnadsarbetare... Det där fredagsvinet som ofta infaller med ett rejält soffhäng känns inte riktgt värt det. Fy 17 vad kalorajsingar ett glas vininnehåller...
Men som sagt appen taggar en till vilja göra bra ifrån sig och jag hoppas innerligt att hungerkänslorna avtar denna vecka, för det är jobbigt att resa sig ifrån matbordet och fortfarande vara hungrig.
Det ska gå... mitt mål är -14kg. Enligt appen ska detta vara nåbart på 19veckor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0