Härliga tisdag ... igen...

Den 3 4 september...
 
Igår I söndags skulle vi släppa ihop hästarna med den nya ponnyn i vår grupp. Allt gick så himla bra. Ponnyn skulle inte alls vara dominant ( frågan är bara i vilken konsallation som det gällde för?) Hon markerade tydligt för Mercy att " mig kommer du inte nära" genom en rejäl "stospark" . Vår unghäst verkar ju vara förståndig så han propsade inte heller , utan lämnade henne där hon var. Likadant med Varre. det såg ut som om hon fnös åt nykomlingen och gick därifrån även hon.
Berra och Gullan gick inte ens hela vägen fram.
De sprang inte just någonting heller, bara när nykomlingen satte sprätt på hovarna av någon anledning.
När jag åkte med Vonne och Zandra till Sjöberg för lite Jennie-träning av Flisan och Zandra, var det lugnt och fridfullt i hagen. Den nya lilla ponnyn gick för sig själv och de övriga i en rätt tajt gruppering.
Det såg precis likadant ut då jag kom tillbaka vid 12 och då jag lämnade stallet straxt efter 13. Därför blev jag så himla förvånad då Bitte ringde och sa (närmast hysteriskt) " att det här fungerar inte" " när jag kom och skulle ta in Ashanty, jagade de henne och när jag gick in i hagen var det sån röra vid grinden att jag inte kunde komma ut utan fick gå en lång omväg".
Några spontana kommentarer?
Förutom att hästar jagar varandra i början av en bekanskap. Börjar en att springa , dras gärna alla med i flocken.... men hur i hela friden kan man gå in i en flock och försöka plocka ut en när det redan är fullt kaos i hagen? Jag hoppas innerligt att jag missförstod det hon sa...
 
Hur som helst slutade det med att hon absolut inte -under några omsträndigheter vill ha ponnyn i hagen med våra hästar.
Kanske lika gott det... Här skulle jag kunna skriva hur mycket mer som helst, men nu räcker det :O ....
 
Igår måndag var det föräldramöte för alla föräldrar till barn som började ettan på Tibble. Först ett uppsamlingsheat i aulan och sedan var det samling i respektive klassrum.
2 timmar på tibble och jag fick träffa min gamla lärare, som nu är Elins mentor, igen för första gången på 26 år... Helt otroligt! fan vad gammal jag har hunnit bli... Känns inte som om det var så länge sedan....
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Oj här händer det grejer i stallet, och jag märker ingenting.. hur har det löst sig?
Kram

2012-09-07 @ 06:42:20
URL: http://www.vonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0