hoppträning, sadeltrassel och rea...

Helt galet förra söndagen svarade jag ok på Mickans fråga om  inte jag skulle vara med på nästa hoppträning... denna nästa hoppträning gick av stpeln idag kl 10 på fm...
Jag kan inte påstå att vi var väl förberedda men det är väl skit samma. Jag var mest orolig för min rygg som gjrt så vansinnigt ont ett para dagar och det varingen bättring på morgonen då jag vaknade idag heller...
bära eller brista. Har jag sagt att ag ska hoppa ska jag ta mig f.-- göra det också.
Pållan pigg ... vansinnigt pigg och jag inte särskit stark i min ridning. Kändes bitvis som om det var mer maktkamp än ridning.. dessutom var jag faktiskt lite rädd. Det var ju hemskt länge sedan jag hoppade.
Men jäklar vad kul det var! När jag svalt de tårar som ville välla fram efter första rundan. Tårar av lätthet - att jag faktiskt tog mig runt och att både hästen och jag var hela... "Modigare än en kamikazepilot" (skrev Robert, Lill-Elins pappa, i ett SMS när han skickat över lite bilder).
Jag är lite lätt osäker på om jag ska publicera några av bilderna... Om jag säger att det syns att jag inte gått på gym de senaste åren förstår ni kanske vad jag menar ? :O
Fem tjejor var vi, på fem fuxar i alla olika nyanser. Alla lika nöjda över sina prestationer.
 
Jag är supernöjd över att jag tagit mig ur min komfortabla zoon... Vill gärna vara med nästa vecka igen och kanske taggar Varre ner en aning när det inte går så långt mellan gångerna?
 
Bild på Elin och Mercy som skötte sig exemplariskt med tanke på hans ringa ålder coh erfarenhet. Att hoppa en lätt bana på 80cm var inga som helst problem :) ( fotograf: Robert)
 
 
 
 
 
Efter hoppning tog vi sadelmagasinet... Missade i onsdags att de stängde kl 17 så jag fick behålla sadeln hemma till idag. Shopping, shopping och jag hade läget helt klart för mig.Vi började göra upp affären och då fick jag veta att det var en 2012års sadel , som var köpt som en ren chansning. bommen var justerbar alla garantier fick jag direkt då jag frågade... Sedan skulle jag betala.... 12000kr... ???  Men va? (det stod ju 7000kr på sadeln?) ... "På hemsidan står det 12000kr ... Det måste ha blivit något fel på informationen som står på lappen som sitter på sadeln"
Oj.. men 12000kr kan jag inte ge för sadeln - jag är hemskt ledsen... vilket hon givetvis förstod... Jag lallade runt i butiken för att kika lite till, men sa sedan att den låg ju faktiskt riktigt bra. Men om hon kunde göra något på priset... Jag tar den om hon säljer den för 10 000kr. (sadelmagasinet förmedlar beg sadlar på vilka de tar provision). Hon ringde till ägaren av sadeln som gick med på att sälja sadeln för mitt lagda pris. Vi gjorde affären klar och jag fick en faktura på de 3000kr som jag faktiskt inte hade kontant med mig. Allt frid och fröjd och jag känner mig rätt nöjd med att få ner en i stort sett helt ny sadel  med 2000kr.
 
Elin och jag fortsätter till Outletbutiken på Gärdet för lite (förhoppningsvis) shopping. Häst och hund på Vasagatan hade utförsäljning sedan i torsdags och idag -sista dagen- var det halva priset på reapriset... Hadedå tänkt mig ett par stigbyglar, svarta stigläder och en svart dressyrgjord och till Elin skulle jag se  om det fanns några ridstövlar kvar -ALLT var schlutt... Elin provade lite ridbyxor, lite för små i midjan. Men detblev en stallvinterjacka från Musto som enl den röda prislappen skulle ha kostat 1500kr( ord pris 2500) väl vid kassan fick jag ytterligare 250kr rabatt bara för att vi skulle ta den :) Vi fick även med ett tjockt vintertäcke från Equiline för endast 800kr, Reapriset var 1600kr och ord pris = 2990kr... Täcket låg fö kanon på Mercy :)
 
Jooo...och när Elin står och provar ridbyxor ringer telefonen... det var sadelmagasinet.... Bra OCH dåliga nyheter sa Charlotte då hon ringde... de bra nyheterna är att sadeln som jag köpt kostade verkligen bara 7000kr och de mindre bra var är det inte är "rätt" sadel som jag betalat för... med andra ord ska jag inte betala den faktura på 3000kr jag fick med migdå jag lämnade butiken. Då undrar man ju vad det är för sadel jag har köpt?
Jo men det är en precis likadan som den för 12000kr fast den är inte justerbar i bommen och det är 2011 års modell och inte 2012... I veckan ska jag in och byta lite garantibevis så att jag har rätt och de har rätt när de väl förmedlar sadeln som de hör till. Lite retligt ändå måste jag få säga och det är att jag var så stolt över att jag lyckades pruta ner sadeln 2000kr och att jag redan betalat 7000kr  kontant, när jag väl lyckas pruta är det inte ens på rätt grejor... och nu är ju affären avslutad...
Skit samma... Egentligen...
Nu har jag ju en sadel som jag får plats i och som lgger bra på Varrefjunet :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Fegis, lägg ut bilderna nu!
Kram Lena

2012-09-16 @ 00:27:12
Postat av: Vonne

Mycket modigt!! En bana på 80cm!! Ett hinder på 70 räckte för mig att bli skräckslagen ;)

2012-09-16 @ 09:13:20
URL: http://vonnes.blogg.se
Postat av: Mamma

Vem sitter på hästen??? Trodde det var du..Verkar struligt att få tag i rätt sadel till "kusen", men det gäller att stå på sej,annars gör någon annan det. Kram

Svar: Mama :-) det är Elin på vår unghäst... Så där tanig är ju inte jag ;-)
☼ Anna ☼

2012-09-16 @ 11:04:02
URL: http://frusundstroms.blogspot.se
Postat av: Sara

Fega inte...vi vill ha bilder.. :)
Vilket strul...kompensation för det ska du iaf ha...bjuda på sadelgjort och matchande stigbyglar. Förhandla och förhandla om... :)
Ta med R :) han skräms väl inte i första taget ;) och det vet jag att inte du heller gör

Kramen

2012-09-16 @ 11:25:22
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0