tummen ur...

... å i rätt tid dessutom...
Telefonetiden mellan 9-11 klarade jag av hålla idag :)
 
Ringde till vetten idag angVarres höga maskprovsvar. Han trodde inte att jag skulle vara orolig för någon recistens eftersom de övriga hästarna på betet hade betydligt lägre och en del även 0 i sina provsvar.
Min Varre är helt enkelt en häst som har lätt att få mask.
Rådet jag fick är att avmaska henne nu med  det preparat som snart kommer hem i brevlådan (tillsammans med en faktura) och sedan ytterligare en gång om ca 6-7 veckor. Jättesmidigt - jag behöver inte ens ta mig till ett apotek.
 
Som Ni obeservanta läsare säkert redan förstått, är jag hemma även idag. Ont i ryggen efter gårdagens säng/soffläge, men det fanns inte så mycket annat jag orkade göra igår.
 
Nu regar det igen... Undrar om det blir 2 dygns oavbrutet regnande igen?
Hästarna fick regnrockar på idag. I morgon har vi ( både Elin och jag) bokat in hopplektion för Mickan... få se hur det går om jag pallar det redan i morgon.  Kanske behöver jag komma upp i sadeln redan i dag?
Ska känna mig för :)
 
Ikväll kommer maken hem. En hel vecka har han tillbringat i de Lappländska träsken och jagat älg.
Matlagningen har väl varit lite si så där... Sallad har det väl blivit ett par kvällar, korv med bröd, Mc Donalds, chips :O (dvs ingen middag alls). frukost har jag ätit när jag haft tid. Igår kastade jag en halv limpa som möglat. Under en veckas tid har det gått 1l mjölk, märk skillnaden från när hela familjen är samlad då det går närmare 1liter om dagen...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Skönt att det inte var någon fara med masken, hoppas hon blir av den nu då. Det var verkligen synd om Åsa igår, det såg helt odramatiskt ut. Men hon måste haft världens otur. Jag vet inte om hon blev trampad på foten eller om hon hamnade under hästen på något vis. Jag är hemma i dag med, superförkyld men det är värken i skallen som är värst. Kram

2012-09-14 @ 11:52:40
URL: http://www.vonnes.blogg.se
Postat av: Sara

En liter om dagen för hur många?
Det är vad typ M dricker fram till lunch.

Vad hade hon för maskar då? Q-S är oxå väldigt mottaglig för mask har jag märkt ..hmm...

Kram

2012-09-14 @ 15:56:06
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Mamma

Krya på dej, men det går förkylningar nu, men det är snart bra igen. Här är det tandvärk som tusan...
Kramen

2012-09-14 @ 17:48:12
URL: http://frusundstroms.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0