oro med svammel...

Jag känner viss oro i kroppen... hur ska det bli med allt? Känner mig lite nervös över i morgon. Dags för att göra en liten hälsokoll på Mercy... Kan hans lynniga uppförande bero på att han har konstant ont? eller är det "bara" ett resultat av att man använt fel individer i avel. Han ska enligt uppgift aldrig varit skadad, vilket nu verkar konstigt eftersom hans vänstra armbåge känns som om den någongång varit trasig... kan han ha fläkt sig? Han visar ju ingen hälta, men han går lite trångt - som en fröken... kan det vara ett resultat av en gammal utläkt skada? Isabelle pratar hela tiden om reklamationstid på 2 år från inköp.... vill egentligen inte prata om detta, tror ändå inte att det kan vara gällande om jag köpt häst av en privatperson. Jag hoppas verkligen att det inte är någonting galet med honom. Jag tror fortfarande att jag ska kunna rida honom i sommar då Sara kommer med Q-S och att Monica ska rida Varre. Att vi ska rida ut tillsammans och ta lektioner och umgås. Jag vill verkligen och jag ska, under förutsättning att hästen är frisk. Men det rör sig om 3månader och jag har knappt suttit på honom. Ska jag fortsätta att drömma? Elin säger att det kommer jag absolut att klara, att han är väldigt lätt att rida. Jag har haft ett par andra funderingar också ang hans humör... boxvila är en , kan ju vara så att han farit illa i boxen -mentalt. Eller så har han inte blivit vänligt behandlad? Vem var han som hjälpte Frida (förra ägaren) att motionera och rida till honom? Var han en snäll människa eller en som bara krävde , tvingade fram resultat. Kan det vara så att det är tvång han protesterar emot? Tjurigheten syns tydligast när han blir tillsagd, om så bara att flytta sig... Kan det vara så att "allt" inte togs bort vid kastreringen? ... vad händer med hästarna då? ... ja, som ni märker är det mycket som åker runt i huvudet. gärna innan sänggående, som gör det lite extra svårt att somna... Idag när jag kom till stallet, hade Pia skrivit att nu hade minsann Mercy tappat sin andra baksko... Lägligt! eftersom Hasse kommer och slår på Varres tappsko i morgon vid lunch. Men nu tror jag att han får gå barfota bak till trakthörnen på hans vänstra bakhov vuxit ut. Så istället för att tömköra Varre fick jag, för andra gången inom en vecka, gå ut och leta sko i hagen. Håll nu tummarna för oss i morgon. Nu är det färdigsurrat för min del idag...

Kommentarer
Postat av: Vonne

Oj oj oj! Ja det var mycket som snurrar i ditt huvud! Tänk om man kunde låta bli att oroa sig, för allt för ofta gör man det helt i onödan. Hoppas det går bra! Kram

2013-04-16 @ 06:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0