bla, bla, bla... En rätt så vanlig tisdag...

 
oupps... lite väl närgången va...
Ta in mig först!
OK?
Varre har iaf inte bråttom...
 
Ensamridningen verkar gå bättre och bättre. Men Mercy är väldigt tveksam till om han verkligen ska lämna gårdsplanen.Igår fanns där tre islandshästar som sällskap - OM man skulle behöva... och en isis nere på ridbanan som blev drillad av sin matte och instruktör.
Jag bestämde att vi inte behöver sällskap och det gick att övertala honom. Det går ju inte fort på våra turer. Men gårdagen kunde vi trava  på vår väg bort ( om än vådligt segt) och på vägen hemåt igen ( med betydligt mer energi)....
Vände gjorde vi vid detta konstverk... ( jag har nog nämt det vid ett annat tillfällle)
Vad suddigt det blev :O
(På toppen av vägpinnen sitter ett gammalt solblekt cigarettpaket)
 
Hmmm.... Taget från hästryggen... Kunde önska lite mer av fotografen kanske :O
 
Väl hemma vid stallet stod ryktningen på schemat.
Då jag försökte mig på lite skötsel av manen hittade jag ett kladdigt insektsbett mitt i  mankammen. 
Tog bort allt slagg, tvättade och smetade på jodopax-gel. Hoppas att det ger med sig. Fördelen med gelen är att det blir kvar en skyddande hinna då den torkar. Toppen så att flugorna inte sitter i det hela dagen i allafall.
Putsade lite träns, fodrade hästarna, sopade lite och åkte hemåt vid ca 21.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Kul att du tar dig ut på honom regelbundet även om du är själv. Hur känns det nu när du hållt på ett tag? I dig menar jag. När du sitter där uppe på hästryggen? Kram

Svar: Det känns faktiskt bra för det mesta i allafall :-) Vid några enstaka tillfällen känner jag att det är helt klart värt att vänta någon minut innan jag sitter upp. Men han känns betydligt mer positiv än tidigare. Till allt vill jag då också tillägga. Kram!
☼ Anna ☼

2013-08-28 @ 13:35:28
Postat av: Sara

Du ser...trägen vinner önskar bara att jag hade ditt mod... men det kanske kommer bara jag kommer upp ngn gång

Du såg ju hur jag gjorde när jag skulle sitta upp första gången på Q-S på hästsemestern...visualisera och andas :)
Kram

2013-08-29 @ 16:59:27
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0