idag....

( när vi är inne på tempus)
 
Hade en date  med Pia kl 15.  Vi skulle rida ut en sväng. Jag fick med mig Elin och i stallet fick vi med oss Elise och "Farfar".
 
Fyra ryttare på "storallsrundan" och Bockarkungen var åter...
Bella skulle trippa förbi oss... bock-bock... Tjohej! men jag satt kvar.
Vi kom till stortallen och han fick ett nytt bockanfall., vad som utlöste det vet jag inte. Men det var en lite nivåskillnad i maken som vi passerade... nästan vid "hemma" snubblade Bella ( rätt rejält) och han bockade igen...
- jag satt kvar ... 
Undrar vad som triggar till dessa bockningar?
Att han vilat i två dagar, att han sovit inne i två nätter? att vädret var betydligt svalare än på länge?
Livsglädje?
Eller är han bara 5 år och helt knäpp?
 
Inga bilder, tack o lov! De hade nog inte blivit så klädsamma :O
 
Tillbaka till stallet kom vi allesammans, hela och (hyggligt) rena.
Men en rätt spånnande ridtur blev det.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilket äventyr, skönt att inget hände
Kramen

2013-08-09 @ 22:52:12
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Vonne

Ja du, vem vet vad som rör sig i huvudet på pållarna. Skönt att du satt kvar, nu har du klättrat ännu ett steg upp på stegen! Bra jobbat :-) kram

Svar: Visste man skulle man nog aldrig sätta sig på dem.Det är ju bara det att vi enbart skrittade.... Hur hade det gått i någon annan gångart? :O
Kramen!
☼ Anna ☼

2013-08-10 @ 10:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0