igår....

( men va!!!  samma rubrik igen :O )
 
.... Herrejösses.... fick tänka till lite. Skriver man inte dagbok med detsamma är det nästan så att man glömmer vad man gjort.
 
Igår (torsdag)... - Gjorde jag nästan ingenting.
 
Morgonen startade med promenad. Vilket den har gjort i några dagar nu. Tre rättare sagt.
Tanken är att må lite bättre, orka lite mer om det innebär att jag går ner i vikt så låt det för allt i världen bara ske :)
 
Onsdag
Gick 3,16km på 39:31min. Förbrukade  194kkckal ( detta enl Run Keeper). Medelhastighet 12:32
 
Torsdag (igår)
Gick 4,66km på 50:57min. Förbrukade 319kcal. Medelhastighet 10:57
 
Fredag (idag)
Gick 4,54  km på 48,21min. Förbrukade 343kcal. medelhastighet 10:39
 
Känns  bra.. Redan idag kände jag att det gick lättare.
 
För att då återgå till torsdagen...
 
Ridning blev det ingen. Mercy kunde få lite vila. Intensivt att gå varenda dag i stort sett i två veckor. Detta fastän det inte handlar om någon som helt hådridning det vi ägnar oss åt. Men han  behöver nog smälta lite intryck.
Jag städa och fixade lite. Återställde ordningen med boxarna och skurade väggarna i den box Varre stått och i Varres box. Nu är det renare och snyggare.  Tog i n hästarna och gnodde lite på dem, vilket Varre verkade uppskatta.
Får lite dåligt samvete att jag inte ridit henne på över en månad (gissningsvis). Elin har gjort det däremot så hon har inte blivit helt utan motion... Det är bara det att jag inte ägnat henne så mycket uppmärksamhet. Ibland kan jag nästan känna att Varre känner sig åsidosatt- fast det är nog mest  mitt ena dåliga samvete som spelar mig ett spratt.
 
Jag satte upp den skylt jag gjort till Mercy.
D§en fick hamna på boxdörren, det gick inte på nåt annat vis. Men det blev faktiskt rätt fint. Boxdörren är ju högre än Varres så det blev fint även om det hade varit trevligt att ha skylten på motsvarande ställe som på Varres box.
 
Jaja... inte den bästa bilden, men den syntes inte alls när Mercy stoppade ut sitt stora huvud...
För den som undrar... JG står för Jonsereds Gård :)

Kommentarer
Postat av: Vera

Vad duktig du är med promenaderna! Man MÅR ju så mycket bättre!! Vikt behöver du inte tänka på, du är snygg som du är!

Svar: Vera ... dig skulle jag behöva umgås betydligt mycket mer med <3 Kram!
☼ Anna ☼

2013-08-10 @ 05:58:05
URL: http://sylvassavera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0