Lördag & tropisk hetta...

 
Ujj, så varmt!
Men så himla mysigt när man faktiskt har semester.
 
Idag styrde Sara och jag kosan mot Ängsbybadets hundbad med hundarna. En jättefin liten inhägnad, egen brygga och med både sandstrand och trä som skuggar.
Många hundar som hittat dit och alla med vänliga och badsugna hundar. Riktigt trevligt.
Tyvärr sådär lite halvsunkig botten. Sten o sand precis i början, men bara aningens längre ut var det kleggbotten coh då vill jag inte bada. Asta gick ner till att vattnet nådde henne till bogen, Emmi råkade visst doppa sig, men det var mest ett misstag. Hon kan simma ( Asta kan med), men man måste väl inte simma?
 
Hade jag badat hade Asta badat, men jag hade ingen större lust...
 
 
 
Emmi, blöter ner hela stranden.
 
Den här lilla limpan, simmade inte heller så gärna, men hon hade en alldeles egen napp som hennes matte kastade precis i vattenbrynet. Ganska söt när hon hon bar den som en ljuddämpare (Saras uttryck)
 
Vi stannade vid badet i dryga timmen och det passerade säkert ett tiotal hundar under den tid vi var där. Välbesökt och mycket uppskattat hundbad :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0