Söndag...

och jag känner viss irritation att helgen i stort sett är över.
Det känns som om jag aldrig riktigt hinner bara vara. Jo, jag har ju hästarna och jag behöver aldrig någonsin redovisa när jag tänkt att komma hem. Ändå känner jag alltid en stress då jag är i stallet, att jag kanske borde vara hemma hemma och umgås (?) med familjen. Men det blir alltis så att när jag väl är hemma så är det sällan någon som vill umgås med mig. Alla sitter med sina datorer och då gör jag det med - eller så ska jag städa - trist va!
 
Idag ska jag ägna förmiddagen till just städning. Men hur kul är det då all skit som lligger framme inte ens ens eget?
 
När jag ber om att det ska plockas undan får jag till svar " jag ska", men inte fan händer det någonting. Varför ska jag orka engagera mig i andras bråte? Jag har sn lust att bara ösa ner ALLT i en enda stor sopsäck och åka till tippen.
 
Snart ska jag ha lite egen ledighet igen, då Raoul åker och jagar. Jag vill bara poäntera att min ledighet inte är tänkt som att vara kockerska eller någons hemsamarit. Jag ska knappt vara hemma.Jag ska bara göra det som faller mig på läppen.
 
Men JAAA vilket toppeninlägg detta blev. PMS kanske? 
 
På med städstassen, här ska dammsugas, torkas golv och dammas av i största allmänhet. Få lite utlopp för min inneboende irritation ( ska dock undvika att kasta grejor omkring mig) :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Förringa icke sopsäcksvalet... det är effektivt!!
Säg sedan att det står sopsäckar ute i förrådet (eller där du ställt dom)
Men gör ingen "mamma" ;) det brukar resultera i mer städning
Kramen

2013-08-25 @ 11:31:42
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Mamma

Sopsäcksvarianten är inte alls dum, gör det bara!!!
Har haft det mycket trevligt med Jakob, Malin & Elin.
Kram till dej från mej.

Svar: <3 Kram
☼ Anna ☼

2013-08-25 @ 13:25:45
Postat av: Vonne

Oh..Har du en speciell städstass? Låter läckert :-)

Svar: haha.. :D
☼ Anna ☼

2013-08-25 @ 21:09:53
Postat av: Vera

Vet vad du menar med att man borde umgås umgås, finns så många borden.. Kan vi inte åka in till stan o äta på nån mysig restaurang nån helg framöver? :(

2013-08-25 @ 21:59:42
URL: http://sylvassavera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0