Locket på ett par dagar

... 7 timmars sömn på två dygn gör underverk med humöret...
 
Det blev sjukt rörigt och jag har mått bättre. Men jag hoppas att mitt budskap nått ända fram - Jag vill inte bli överkörd av någon och för att sedan anse att jag beter mig underligt.
Egentligen är det inte hon som är problemet, men tyvärr påminner hon mig om det verkliga problemet då hon är här.
Nämligen att man så yotalt struntar i vad jag tycker. Att en unge på 20 år är den som bestämmer vem, när och hur länge en gäst ska vara här och att R i just detta fall inte väljer att tala om för honom vad R och jag kom överrens om. Detta försätter mig i en rätt taskig situation och att jag ses som en ytterst underlig människa. Men det faktum att jag inte blivit presenterad sanningen gjorde att jag gick fullständigt i taket. Denna gång handlade det om att medvetet föra mig bakom ljuset- Ljög mig rätt i ansiktet... Och jag fattar inte varför?
Helt skogstokig och måste vara hålld för att vara ett psykfall för sedan i tisdags har jag inte sett till O med gäst. Så de flyttade nog hem till Eva.
Jag skrämde nog bort dem med mitt raseriutbrott i tron om att det är henne som jag ogillar. Fastän det som sagt andlar om hur mycket jag ogillar att bli förd bakom ljuset.
Jag måste nog ta hit dem och klargöra några saker så att vi kan få starta om.
 
Nu - (from igår) är jag officiellt arbetslös. 
Det har varit tuffare att acceptera det här än jag först trodde. För samtidigt som jag bara vill ha ett jobb, så orkar jag inte mentalt att ta tag i det. Min rådgivare på TRR säger att det är en form av sorgbearbetning som jag genomgår. Jag behöver nu verktyg för hur jag ska kunna gå vidare och se de möjligheter, som Inger på TRR säger att jag faktiskt har.
 
Fick ett tips om att man innan man somnar på kvällen, föreställer sig hur morgondagen kommer att se ut. Tänk positivt.
Samma person sa även att hennes mamma på morgonen då hon vaknade. Inte öppnade sina ögon innan hon besvarat sin fråga om vad är det som kommer att göra den här dagen bra.
Tänkte igår att jag skulle försöka göra just detta. Men det hade jag glömt då jag la mig igår kväll och i morse var jag så vansinnigt kissnödig så hade jag kommit ihåg att besvara frågan med slutna ögon, hade jag inte behövt att gå upp alls.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0