Oje... :O

Det här var visst länge sedan ser jag nu då jag kikar in... Hur kommer det sig att det blir så?
 
Vet inte riktigt var jag ska brja heller.
Vädret, som jag minns det, har varit riktigt skitväder.
varre har fått nya skor - ordentliga vinterskor, så nu kan det få bli vinter med lite snö som ljusar upp det hela lite. Nu har jag heller ingen undanflykter att inte rida.I vart fall inte för att Varre inte har ordentligt på fötterna ;)
Vädret däremot... Blir så less på detta eviga regnande...
 
Träffade ett helt superskönt Waxholmsgäng på lördag förmiddag på Rydbo.
Anna N hade lektion för Loi och sedan fikade vi i nästan 2 timmar (innan jag styrde kosan mot ett regnigt Frösvik).
Tappade tid och rum förståss så jag glömde helt av att ta bilder.
Anna och Thestor (hästen) var iaf superduktiga. T har blivit så vuxen (som många kommenterade). Han har liksom krallat på sig och ser inte så valpig ut längre. Jätteskoj att se förändringarna och jag vet ju vilket arbete Anna har fått lägga ner på på honom. Så det måste vara ännnu roligare att få höra det också.
 
Det kom lite snö då vi fikade, men det var plusgrader ute så det övergick rätt snart till regn (så ovanligt) och det var riktigt råkallt ute. De små vägarna på Frösvik såg blöta ut men de var en glashal ishinna över dem. Riktigt förädiska.
Med  detta ville jag bara säga... jag struntade i ridningen ... haha... fy fasiken! Undrar varför jag har häst? Men just vid sånt där rent ut sagt äckligt väder saknar jag ridhus och lite vänner som trots väder och vind sporrar en att ge sig ut en liten runda trots allt...
 
Söndagen bjöd även den på regn, regn och regn...
 
Vid intag av pållarna hade Clas fått en hö-kund. Detta blockerade vägen för intaget av hästarna så vi gick runt. Mercy vet jag inte vad det tog åt riktigt. Hans Asberger blev väldigt tydlig då vi fick ta en annan väg mot den vi brukar. Jag tappade tålamodet och skickade på honom en känga och han svarade med att sparka bakut så det var ju totalt bortkastat såklart, man ska ju inte tappa tålamodet och det fick jag kvitto på direkt. 
Nu ska kusen igång igen, han har alldeles för högt energiinnehåll som måste ut. Att gå i en hage med den gamla dominanta tanten är nog inte den bästa stimualansen för en ung Herr MB.
Det var altså MB som fick sig en rundvisning av ridbanan - måste passa på medan den går att vara på. Snart fryser det väl på igen. 
O herre min je... han hade massor som skulle ur honom. Det bockades och sparkades bakut och han galopperade som en galning efter det jag tog som ca 10 minuters uppvärmning. Sedan blev han mindre taggad, mer avslappnad och lyssnade riktigt bra på vad jag hade att säga. Avrastningen ägnades åt följsamhet. Gå bredvid, stanna när jag stannar, svänga höger, svänga vänster, trava när jag springer och sakta av när jag saktar av. När allt var genomgånget och klart och hans andning återgått till normal igen, stannade jag bara för ett kort ögonblick för att få styr på alla grejor. Då vill han lägga sig ner. Trodde att jag lyckades få honom att ångra sig då han bara kastar sig ner på framknäna och får ner hela högersida i sanden. Avbryter rullningen så att han blir sittandes på rumpan innan han slutligen bestämmer sig för att inte fortsätta....
En relaxad häst som säkert sovit väldigt gott i natt, och en mycket nöjd matte som tog tag i det här igen :)
Håll i det här nu bara Öbergskan!!!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0