Om ridningen...

... blir det absolut ingenting skrivet. Mestadels beror det på att jag inte rider :O
 
Vill ju rida, vill ha sällskap i stallet vill må bra, vill att allt ska vara lätt och inte minst vill jag ha ett jobb som gör at jag kan få känna att jag har råd att komma igång ordenligt igen.
Jag som sagt att jag aldrig mer ska arbeta heltid- sitter just nu och tuggar i mig att det är precis vad jag måste göra.
Det innebär att tiden för mina hästar kommer att bli än mindre.
Nu vill jag komma igång med busfröt till storponny som jag äger. Han verkar nu vara återställd från den vrickning han gjorde för drygt en månad sedan.
 
Hur ska jag komma igång igen? Jag måste sätta upp planer på hur allt ska gå till, för at jag ska orka. Varre ska den 12e få snösulorna på. Mercys nästa hovslagartid är i januari. Vädret ska fortsätta vara kallt och mer snö ska det komma. Ridningen av Mercy ser ut att vänta till efter nyår. Allt bara skjuts på framtien det känns lite ledsamt. Det bästa vore om det aldrig blev snö och is. Att det alltid är barmark. Att ridbanan alltid är fullt ridbar, alltid behagligt väder...bla,bla, bla... Fast jag undrar om det kanske mest rör sig om undanflykter? 
Jag har inget mål fn då det gäller ridningen- det är nog det som saknas. Men hur orkar man sätta upp sina mål och delmål utan inspiration och total avsaknad av ork? Efter mockning av två boxar och sanering av två lerduvor är det så sjukt skönt att bara säga nattis och åka hem igen. Krypa upp i sitt offhörn och somna framför tvn. Är det det här som kallas för ide? Gör bara det man absolut måste...
 
Vilket svammel det blev :O
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0