...pruttbockar och protester...

... Det var vad han bjöd på igår, min kära MB...
 
Till en början kändes han fullständigt normal, ni vet så där sansad och behaglig. Men när Inger gick för att hämta sin häst i hagen och kom tillbaka med den (namn??) förvandlades den mycket medgörlige MB till Mr Hyde.
Som genom en handvändning gick han helt bananas. Sparkade bakut och toksprang, kom ur balans sparkade bakut ännu mer, det blev korsgalopp och bocksprång. Ingers enda kommentar till skådespelet var " åh herre jösses - tur att du inte sitter på".
 Han sitter INTE fast någonstans ryggen i vart fall, det är då säkert. Efter att ha sprungit som en tok blev det att testa gränserna mot mig. Ville inte gå på volten, drog sig ut mot staketet eller vände in mot mig. Då jag föste honom bort från mig och ut på volten igen blev han sur och protesterade med attityd som om jag inte ska tala om för honom vad han ska göra.
Ut på linan igen och bara trava runt, runt, runt till han började att slappna av. Men så kom det där kaoset i huvudet på honom igen och jag fick börja om. Jag kan säga att det tär på tålamodet...
Undrar när han är så välrastad att jag ska våga mig upp på honom igen?
Nu ångrar jag att jag lät honom få den första vilan i oktober då jag fullständigt arbetade skiten ur mig. Då hade det inte varit lika långt glapp från det att jag red honom senast. Tiden spelar större roll än man tror då man lätt tappar självförtroendet förr sån  man vet att man klarat tidigare.
Men alldeles bortsett från konursmånanadens vila så har han ju även stått skadad i drygt en månad så kasnke hade det inte spelat någon roll?
 
Idag (onsdag redan) är det vaccination av Varrefjunet. Borde börja om med grundvaccinationen av MB men det får vänta... Jag ska ju inte tävla så det spelar egentligen ingen roll. Vaccinationen han fick i augusti är iaf gott skydd mot  ev. smitta även om tävlingsreglementet säger annat.
 
Nu kör jag... Varannan dag Varre och varannan dag MB, har jag ork och känner att jag hinner -tar jag båda samma dag. 
Psykoterapeuten tyckte att jag ska åka och vara med hästarna medan det är ljust ute .
Vara ute medan det är ljust, göra det man trivs med och samtidigt få motion - det är den bästa medicinen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Det låter väl som en utmärkt idé, passa på att ta till vara ljuset medan du kan. Snart sitter du instängd på jobb hela dagarna igen. Mörkret påverkar en nog mer än man tror. Kram!

2013-12-18 @ 11:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0