Dagen som rusade fram...

.. det var gårdagen det ...
 
Arbete - precis som vanligt. Dock med visst strssmoment, då jag idag måste se till att lönerna är klara för att skickas.
Kom dock iväg redan (?) vid 15:45, så vådligt förmycket med tid kvar på jobbet blev det inte. Skönt!
 
Av Illbatttingen från i måndags märktes ingenting. Lugn och städad i alla galopperna samt höger och vänster :). Inte en tendens att behöva ladda ur, men så var vi ensamma på ridsbanan också. Det blir aningens lite mer att titta på när "raggsockorna" promenerar runt i ännu konstigare gångarter.
 
Varre - raringen, fick en vända ner till Frösvisk brygga  i skritt och trav och efteråt lättare strecharbete innan jag kvällsfodrade hästarna och åkte hem.
 
Men vet ni vad jag har gjort?
Jo jag har anmält mig med Mercy till en Pat Parelli-kurs som är i helgen... Ska bli så spännande :)
Nu är det Isis-folket som anordnat det hela, men Parelli är ju inte direkt rasspecifikt...
Kursen är på lördag och börjar kl 9.
Ca schema:
 
På lördag startar vi kl 9 med teori, inga hästar behöver alltså vara klara direkt. Vi har gjort ett ungefärligt schema som ser ut så här:
9-11 Teori med workshop
11-12.30 markarbete
12.30-13.30 lunch
13.30-14.15 ridning/markarbete
14.15-15.00 markarbete/ridning
15-16 summering och avslut
 
Ett litet orosmoment bara... och det är ridning 14.15 :O ... Men nån gång ska jag ju upp, eller hur  ;)
 
Sen får vi se och utvärdera om detta är någonting som fungerar för oss. Man får inte döma bort innan man provat och man väljer själv hur långt man vill ta det.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad du är duktig Anna, stort lycka till med Mercy!
kram!

2013-02-20 @ 10:38:51
Postat av: Lena

Åh vad du är duktig Anna, stort lycka till med Mercy!
kram!

2013-02-20 @ 10:39:27
Postat av: Mamma

Lycka till på kursen, men har du börjat rida Mercy nu ??
Kram!!

2013-02-20 @ 12:58:06
URL: http://frusundstroms.blogspot.se
Postat av: Vonne

Låter spännande! John brukar titta mycket på Pat P, jag har i också kollat mycket youtube. Skitduktig! Det är väl ett utmärkt tillfälle att sitta upp på lilleman. Lycka till!

2013-02-20 @ 13:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0