frukost...

morgonens pålägg... messmör, vilket jag tycker är gott. Jag fick det i vällingen som liten (har jag fått berättat för mig) enligt mamma ska det vara bra för magen. Gissningsvis för tröga magar eftersom laktoshalten är relativt hög i messmör :-o.
Googlade lite och hittade en tråd dom handlar om varför messmör inte är ett socialt accepterat pålägg. Satt och hade lite högläsning och skrattade gott åt många kommentarer. Läs själva :-)

Vad tycket du om messmör? gott? äckligt? vet inte för att du aldrig smakat?

Ha en go lördag :-)

https://www.flashback.org/t1453122




Kommentarer
Postat av: Vonne

Läskigt! Har aldrig gillat det fast jag försökt..

2013-02-03 @ 15:21:47
Postat av: Sara

Å gudomliga messmör... kan ta en sked och äta det direkt ur byttan... MUMS!! Båda mina barn är likadana men får äcklade blickar när jag pratar om det. När jag har tagit ett rejält lager med messmör på en macka och bitit en tugga brukar jag fråga om M vill hångla -asg- Han tackar alltid nej då :D

Kram

2013-02-03 @ 18:59:37
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0