ridbanan...

... är i ett förfärligt skick...
Men jag kände att jag måste göra något med unga herrn. Improvisera lite med skrittarbete... vet ni - det är inte så lätt :-o
korta stegen, länga på densamma... halt... trava fem steg och sakta av... skritt igen... följsamhet - backa, vända snävt, stanna, gå... spännande va?
Men allt som behövdes var ett träns, lång lina, ett fleecetäcke och senskydd på hästen.

Pratade med Isabell och sa att det är vi två som får köra nu. Men jag vill hantera honom från marken lite mer än det lilla jag hittills gjort. Sedan lägger vi upp en plan och ser till att vi håller oss så mycket vi kan till den... Mycket arbete framför mig att forma en unghäst till det jag vill att han ska bli, jag blir ju inte yngre så kanske detta är första, sista och enda gången? Jag hade helst velat att det var Elin dom gjorde det här till sin häst, men man får inte alltid din man vill.
Jag har lovat mig själv att inte fråga om hon vill följa med till stallet, men kommer hon och säger att hon vill, finns det ingen som blir gladare än jag...

fin häst på stallgången :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0