söndag och fortsättningen av igår...

... söndag...
min planering sprack ju katastrofalt i söndags och det var jag som i vanlig ordning som lägga min egen planering åt sidan då en person inte verkade att ha planerat någonting över huvud taget. Fm med hästarna fick stryka på foten och jag fick ta mig till stallet för att enbart mocka o muta pållarna i hagen med godis. Årsmötet gick bra, men vi är allt för få som engagerar sig så pass att ens komma i lyssna på vad vi gjort för klubben under året. Det känns lite trist faktiskt.
igår måndag...
... fick vår(min) Illbatting så äntligen röra sig på linan igen. Att han inte fick jobba i söndags fick jag en bra fingervisning om - OM jag inte hade vetat det vill säga. Mycket krut i unge herrn. Urförbannad när han kom ur balans genom en lättare snubbling resulterade i ett par rejäla luftsprång.
Och sedan ville han aldrig sluta att galoppera, for runt dom en tätting. Glad att jag inte kände pressen att behöva rida :-)
Varre, var piggelin hon med. Första gången jag red henne på två veckor. Det kändes att hon ville ge massor, men jag höll det hels till väldigt mycket skritt och väldigt fokuserad trav. Hon är inte halt, men jag känner hennes störning i rörelse då vi travar och särskilt om ligger på i tempo. så nu bygger vi om och upp lite sakta igen. Vill
bara förtydliga, att, även om jag inte ridit, har jag jobbat henne på lina och promenerat. Så hon har inte fått stå helt och hållet även om arbetet i sig inte inneburit svettjobb.


fullt mutbara hästar i söndags... men vad har jag för inställningar på kameran i mobilen?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0