Finfrämmat

... jajjemen, det fick jag till stallet idag.
Idag kom Eva och hälsade på. Första gången som hon träffade Mercy och jag tror banne mig att han fattade tycke för Eva med detsamma. I vanliga fall är han lite nyfiket avvaktande. Men idag var han nyfiket nyfiken - äh, ja ni fattar :)
 
Även jag känner ett lugn med Eva, hon kan det det där med hästar, även fast hon aldrig skulle säga sig själv göra det. Hon är en av de mest ödmjuka människor jag känner. Detta lugn gjorde faktiskt att jag inte kände någon som helst oro då hon sa att vi går ut i skogen. Sätt på honom sadel och träns. Du känner honom, känns han orolig rider du inte -men då har vi iaf varit ute o gått en sväng. Faktum är att jag red - i skogen på min Mercy. i skritt i närmare 20 minuter med Goldie som ledhäst och med Eva bredvid. Han uppförde sig kanon trots att det var ohyggliga bromsar, mygg och annat flygfä som terroriserade honom. Jag kände verkligen hur han ryckte i skinnet nästan hela tiden, men han gjorde ingeting och de små sattygen. Jag bara satt och gungade med  honom i skritt, samtidigt som jag pratade oavbrutet :)
Bra avslappning måste det ha varit för jag kände verkligen ingen som helst nervositet varken hon mig eller hos honom.
 
Ren och skär lycka :)
det kommer att gå bra det här. Får jag bara tillräckligt många plus i skålen så gör ett par minus inte så mycket när de väl kommer- för de kommer att komma, men först lite "smekmånad" :)
 
Bilden tagen av Elin ca ett år sedan på Rydbo
 
 ... I morgon kl 16.30 kommer Hasse hovis och slår på Varres vänstra tappsko....
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Äntligen!! Vad kul att det gick så bra. Skönt att du har någon du har förtroende för :)

2013-07-09 @ 08:14:34
Postat av: Mamma

Det var roligt att läsa....njut

2013-07-09 @ 13:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0