fredag idag....

... Ingenting planerat...
Eller jo, hade ju tänkt sola o ev bada. Men idag säger SMHI:s app att det ska bli skurar hela dan. I Jönköping var det visst översvämningar (?) . På 12 timmar har vädret förutspått gå ifrån. 26 grader med strålande sol till 22 grader med strilande regn.... Ridning är planerad mot kvällningen, idag ned Pia om inget oförutsett händer.
 
Igår fick hästarna komma till en ny hage som kallas för "trekanten".. Pia och Clas fixade till den efter tre år som fåren gått där. Hagen är gigantisk för två hästar, men snart så kommer Saras kuse som jag tror att vi väljer släppa i samma hage som Varre och Mercy, lite beroende på hur Varre kan fungera med både Mercy och QS. Hagen är iaf fin, med ett skogsparti. Där stod de och vilade under granar och lövträd i den stekande värmen. Hästarna fick en vilodag. Nu har de gått varenda dag i över en vecka. Inte de hårdaste träningspassen kanske, men Mercy behöver nog vilan för alla intryckens skull. Poängen med att enbart rida ut i skogen är att han ska få se och höra så mycket som är möjligt, bygga upp sin balans och styrka  men även att han ska förknippa sadeln och ridningen med någonting positivt. Vilket jag mig redan börjar märka.
 
Även jag behöver tvinga mig  till en paus. Även jag har massor av intryck, balans, styrka som behöver vila för att till nästa gång sitta i muskelminnet.
 
För en månad sedan trodde jag nästan inte på att jag någonsin skulle våga sätta mig på Mercy. Jag har hela tiden sagt att "jag har inte bråttom". Jag har lyssnat på Sara som envist säger " långsamt är fort och fort är långsamt".
Tacksam för att Eva kom ut och bara sa "hoppa upp", detta för tre veckor sedan.
Jag är så glad över vad jag faktiskt klarar av.
Jag har bättre balans än jag tror att jag har, det känner jag när det blir lite bumpigt,  Jag har ju inte upplevt bockningarna som dramatiskt stora, så vad händer när han verkligen bockar - det återstår att se.
Det behöver ju faktiskt inte bli värre än de jag upplevt och då kan jag faktiskt  leva med dem, även om jag helst slapp förstås. Men då finns det kanske en möjlighet att bukt på dem.
 Nu ska jag bara njuta veckan som kommer då Sara kommer. Det kanske inte blir några ridlektioner. Sara har ju lyckats med att förskjuta ett revben igen.
Hoppas att det inte påverkar vår planerade vecka för den har jag verkligen sett fram emot.
Under den veckan ska jag verkligen försöka vara duktig med bilder och kanske nån video om vädret tillåter att telefonen är uppe ur fickan :)
Vi ska äta lite nyttigare mat och dricka onyttigt vin... På tal om balans ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Här har då solen gassat på hela dagen och det verkar fortsätta i samma anda till kvällen. Pappa har rensat all fisk och fryst ner.
Nu ska ska vi göra oss klara för att åka på malma marken. Nån karuellåkning blir det inte för min del med tanke på "rävbenet" vill ju inte riskera att det blir värre när det känns rätt ok ändå.
och var inte orolig för att jag inte kommer, för det gör jag....men det är väl kanske det du är orolig över...? ;)

Kramen

Svar: haha... Raoul säger... " Inte jag så mycket som han" ;) :D
☼ Anna ☼

2013-07-26 @ 17:09:59
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0