jobbet, stallet, pizza och allsång på skansen

Tidig morgon. Slö o slapp tog jag bilen till jobbet även idag. Det tar ju ingen tid nu under semestertider. Det känns så himla lyxigt.
 
Till stallet och mötte Hasse hovis i bilen då jag hade 500 meter kvar till stallet.
Bästa Pia hade plockat in pållarna eftersom Varre skulle få tappskon omlagd.
Sedan blev det ridning igen - på Mercy, i skogen, utan ledare, i 40 minuter med Pia och Bella.
Provade att trava vid två tillfällen, men då sprätter han med alla benen. Men det var inga vådliga grejor. Fegsnöre runt halsen som jag aldrig behövde använda.
Säkerhetsväst, hjälm -såklart!, handskar och ridstövlar  - dressed 4 success  med andra ord :)
Mockade boxarna och styrde kosan hemåt. Ringde Eva, Ringde Raoul som kunde ringa o beställa piozzan jag skulle hämta upp på väg hem. Ringde Elin, utan resultat fastän jag ringde sådär hysteriskt som hon brukar ringa till mig SAMT skickade ett SMS som sa "Ring!!!" - precis som hon brukar göra, bara för att jag kunde.
Pizza och allsång  både från Skansen och från mitt hörn av soffan :)
Nu har sedan en tid tillbaka John Blund hotat med sömn och jag funderar allvarligt på att göra honom till lags. Känner mig rätt så nöjd med mig själv idag :)
 
 
Lånad av Elin som även är fotografen (Rydbo ett år sedan)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0