... och myggor som svalorna tar...

... nu börjar alla svalparens ungar att kläckas - eller så säger man kanske inte? det är äggen som kläcks? vad säger man då om ungarna?
Det har iaf puttats ut lite ägg ur några bon...

Nåja. I runda slängar har vi runt 10  häckande par i stallets närhet, varav ett par skapat sig ett bo i lufttrumman i stallet. Tyvärr - för just detta par, blir det nog inga ungar i detta bo om det ska regna som det gjort vid några tillfällen. Boet regnar bort eller blir överfullt med vatten då det ligger helt öppet.
 
Mina "bäbisar" fick komma till sommarhagen idag - fast med regrocken på :)
 
 
"här är vi i våran nya hage"
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Trevligt att du slog en signal igår :) Ska dina få gå på bete dygnet runt något, eller tas dem in om natten?

Svar: Kul att prata med dig också, det var länge sedan <3 mina ska få lite bete i juli. Det blir inte som ängsholmen direkt, mina två får fortsätta att gå ensamma. Men lite vila för mig om inte annat :-) kram
☼ Anna ☼

2013-06-17 @ 11:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0