på något underligt sätt...

... fick jag inte till ett enda inlägg igår, fastän tanken fanns där hela tiden :O
 
Mitt förgående inlägg kanske behöver ett förtydligande - nederlaget bestod i att jag inte red, detta på inrådan av Isabelle som red Mercy istället. Jag förstod nog att inlägget var aningens otydiigt då jag träffade Vonne igår som påpekade att hon inte riktigt förstod - red jag eller gjorde jag det inte?
Kände att det kanske inte riktigt kom fram och det inlägget skrev jag dessutom i minst tre omgångar, så jag tappade nog tråden någonstans.
 
Det var torsdagen det...
Fredagen red Isabelle Mercy igen och han var betydligt mer samarbetsvillig och blev tom avslappnad och såg riktigt trevlig ut. Då Isabelle hoppade av frågade hon mig om jag skulle känna på honom, men jag hade i mina säkerhetsdetaljer kvar i stallet och utan dem rider jag inte.
 
Igår var jag som sagt till Vonne och fikade, köpte med glass och pratade bort ett par timmar, alltid så himla trevligt att träffas. Sist vi sågs, som i att umgås, tror jag var då vi firade Zandras 20-årsdag.
Saknade vän - varför ses vi så oregelbundet och så sällan? Det hade ju kunnat vara oregelbundet ofta istället :)
 
åkte till stallet på eftermiddagen och kände att modet, lusten och glädjen rann ut genom fötterna. Varre var superstel och nästan halt på höger fram. Masserade och gjorde lite uppmjukningsövningar - väldigt försiktigt.
Sedan kollade vi hur hon rörde sig i trav på rakt spår och det var lite bättre. Troligen har hon gjort något i hagen. det verkar hon dessutom inte vara ensam om då Pias Bella också rörde sig konstigt i bakvagnen. Kan det ha något som oroat dem i hagen? Gris? lösa hundar?
Eftersom båda redan har problem med rörelseapparaten, kanske de båda är mer känsliga för snedsteg och så?
Natten beslutade jag att Mercy och Varre skulle få tillbringa i boxarna.
 
Mercy den godingen fick gå i lina, med sadel, träns, inspänning. Jag hade hjälmen med mig om jag av en händelse skulle få någon mer på ridbanan så att jag kunde få prova att rida. Men det kom ingen så det bidde ingen riding.
Nu får vi se vad jag kan få till här i veckan och några veckor framöver. Isabelle åker till Spanien idag och är inte tillbaka förrän den 16 juli.
 
Lite roliga besked...
Sara har köpt hästtrailer så hon kommer nu med bestämdhet att komma upp och ha hästsemester med mig.
den 31/7 kommer hon och stannar enligt plan till den 7/8. Förhoppningsvis hinner vi boka in lite lektioner under den tid hon är hos oss för nästa vända Isabelle åker bort är den 5 augusti... måste prata med henne om detta så att hon inte hinner fullboka sin kalender. Ett par lektioner ska vi väl kunna få till? Och jag SKA rida Mercy då.
 
Nu har det hunnit bli söndag eftermiddag och jag sitter fortfarande i min numer ytterst slitna, en gång rosa badrock...
Göra något någon? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0