under broarna...

... rinner det vatten - massor av vatten. Faktiskt så mycket hela tiden att till slut orkar ingen nämna det längre... Ungefär där befinner jag mig...
Påsken närmar sig med stormsteg och jag/vi har inte planerat någonting. Idag tog jag en semesterdag då Varre skulle få sina tänder inspekterade och åtgärdade. Snabbt och smidigt, Varre har fina tänder. Veterinären ville dessutom inspektera träns och bett. Det har jag inte varit med om tidigare. Efter att ha prövat utrustningen på Varre sa hon att det var "klart godkänt".
Min häst kissar ju inte inomhus -som bekant... Men idag, då sederingen släppte ... ojojoj... stackars hästen som stod på stallgången dessutom... Stackars mig som fick städa...
Men hon fick komma ut till Mercy och han lycklig och jättelarvig då hon kom ut igen. Mat serverades. frid i fröjd i himlens höjd när det mumsade på höt i hagen. Nästa datemed veterinären blir förmodligen den 16 april och då är det Mercy som ska kontrolleras sina överben på båda fram och den knepiga armbågen på vä fram. Lite svårt att beskriva. Jag kommer nog att göra ett eget inlägg om det senare. Nu är det tack och god natt. I morgon ska R operera ögonen. Han har fått lite besvär med något som påminner om en blåsa på näthinnan vilket försvårar synskärpan och avståndsbedömningen för honom... förhoppningsvis fixar de till det i morgon... Lite sovmorgon får jag för jag är ledig i morgon också :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0