lördag och verkligen dags...

...för en uppdatering om hädelserna sedan sist -om än så lite :)
Onsdag fick jag hjälp av Isabelle med att tömköra Mercy igen. Han protesterar tydligt, tror inte att han riktigt gillar att bli tillsagd vad han ska göra och inte. Humör har han den "lilla" gossen. Men bara han fattar att det nu är det så här vi gör... Då ger han med sig och arbetar duktigt. Lika är det då jag longerar honom.
Synd att jag inte är så duktig på att tömköra bara... men nu kör vi...En gång i veckan tömkör Isabelle och jag underhåller med logering, dock inte den gamla klassiska, vi använder hela ridbanan och släpper ut på långsidan, vilket innebär att även jag blir duktigt motionerad :) . det är dags att bygga upp lite kondis på unge herrn om vi ska komma igång med ridningen (gulp)...
Varre är bättre i baksida lår - Jag har masserat innan vi skrittat ut i skogen och sedan masserat och stretchat lätt efter ridning. Allt för blodcirkulationen :)
 
Mercy.... - jag gillar mittbenan :)
Vill alltid komma fram då han är i hagen - Bra kille! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0