söndag

 
...mol allena denna söndagsmorgon. Raoul befinner sig fn antingen någonstans ovanför Somalia eller på Mogadishus flygplats i väntan på att bli omlastad för vidare resa till jo-burg... Ensamt, tyst och tråkigt vid frukostbordet denna morgon. Har som vanligt sovit extremt illa när Raoul reser. Det var svårt att somna igår och jag vaknade vid 5-tiden första gången. Då hade jag kanske sovit i 4 timmar. Sedan vaknade jag en gång i timmen till jag gav upp kl 8... Jag får sömnlösa nätter när Raoul är ute och reser och resandet påverkar mig alltmer ju äldre vi blir. I fredags då jag åkte till stallet fick jag en panikattack (eller gråtattack snarare) på radion skvalade Bonnie Tylers total eclipse of the heart. Det räckte för att dra igång dödsångesten och rädslan att bli ensam kvar. Jag storbölade i bilen. Försökte byta radiokanal till nån sån "ungdomskanal" med låtar som man antingen inte hör texten på eller , vilket min största förhoppning var, att höra en låt som gör mig glad. Men skadan hade redan skett. Tur att jag var ensam i stallet så att jag slapp förklara de röda ögonvitorna och det flammiga ansiktet och tur att mitt underbara Varrefjun stod där och såg glad ut för att just jag kom, tur att även Mercy verkade uppskatta att se mig. Hur har ni det med låtar, finns det de som påverkar er negativt? Jag har en till som just nu framkallar ångest hos mig... Mando diaos tolkning av Fröding. jag vet inte vad den heter, men texten innehåller något med "... hans dödssjuka bröst" ... -den är så förfärlig att jag bara måste byta radiostation. Vem i hela friden klarar att lyssna på allt det tragiska? Ugglas tolkning av "jag och min far" framkallar också lite dödsångest... och det finns fler...

Kommentarer
Postat av: Vonne

Jag har ingen speciell ångestlåt, min ångest kommer oftast när jag ska sova. Sen finns det ju självklart låtar som påverkar mig åt det ena eller andra hållet. Hoppas din dag blev bättre sen, kram!

Svar: Varför ska det vara så jobbigt med ångest? kan man inte bara få vara glad och bekymmerfri?
☼ Anna ☼

2013-05-05 @ 18:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0