dagens hästeri...

... Något avslagen idag.... Fick nog i mig mer vin än vad som egentligen rekommenderas för en kvinna i sina bästa 45 år... Jag kallar det för.att dränka sina sorger och det fungerade någorlunda i några timmar....
 
Min högt älskade och synnerligen väluppfostrade Varians fick en hel timme skritt på lång tygel idag. I öronen hade hon sin matte  (=jag) och Elise malandes om ditt och datt.
Mercy verkar nu faktiskt helt okey. Funderar på att få igång honom igen. Dock är det väldigt hårt ute och ridbanan är frusen. Vill gärna ha honom rastad innan jag sitter upp första gången efter så pass lång vila från ridning.  Han börjar bli allt mer härlig att sköta. Trägen vinner - är det inte så man säger?  Längtar att få komma igång med ridningen av honom igen. Vill ta mig vidare och se vad det jan tänkas bli av honom... Och även av mig såklart :-) ... Jag har ju bestämt mig för att han ska bli min "storponny" på riktigt. Då är det till att jobba för det också. 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Låter som skön terapi :) trevlig advent! Kram

2013-12-01 @ 10:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0