Fredag igen...

oj vad tiden bara rullar på...
 
Idag efter att jag skickat iväg gubben på möte. Tog jag en uppfriskande prommis med Asta på ca 45 minuter.
Väl hemma far väl själva fan i mig. Jag är ledig, det är uppehåll, det är inte så himla kallt - jag åker och badar!!
 
Nej då skoja bara...
Jag började med trädgårdsarbete! Jag - frivilligt! Jag ville klippa rent runt brevlådan, Jag avskyr de där stickiga buskarna och ska jag köra in bilen hör man hur det skriker i acken - Ogillar!! När jag ändå höll på där med den gigantiska sekatören fortsatte jag att klippa i buskarna som vetter mot grannen på vår högra sida. Nu är det såklart inte helt färdigt ( men jag är) det finns ett sånt där stickigt parti med buskar närmare grindhålet. Det gör så jäkla ont så det lämnar jag åt gubben (hehe). Jag malde ner alla grenar och sopade rent. Sen såg jag den där övervuxna gräsmattekanten som liksom häver sig ut  mot asfalten, jag tog den, tungt som tusan, men nu är det gjort- skönt. När jag ändå var i farten med spade och sop tog jag även och skalade bort det gräs som växt upp mellan trädgårdsplattorna också.
Ni kan inte ana vad nöjd jag är med mig själv
 
Nu ska jag äta lite, dricka en kopp kaffe och sedan ska jag åka till stallet. Känns som en fin-fin fredag det här.
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Bra jobbat! Och trevlig helg :)

2013-11-15 @ 15:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0