... Inspiration ?!?

Gick igenom lite gammalt på datorn...
Nu menar jag inte katastroffilmer på mig och Varre under vår korta gemensamma tävlingskarriär ;)
 
Nej, jag hittade en massa ridövingar för att få en lydigare häst...  Inspirartionen fortsatte då jag hittade gamla nr av Equipage och "häst och ryttare"... De brukar ha lite tips om bra övningar.
Men i ärlighetens namn - Gör man dem någonsin? Jag gör det inte. Men inspirationen bara rasar över mig, jag vill, jag vill, jag vill...
Men... På sin höjd att jag hasar ut i skogen, precis som vanligt på gammeltanten Varre. Det är kanske inte så konstigt att hon inte är så lyhörd längre. Jag rider inga lektioner, så per automatik blir det inga övningar att träna på under en vecka. Saknar det faktiskt... Men det är så skönt att bara rida rätt ut i skogen...
Mätte mina sträckor till närmaste ridhus. Broknäs = 7,6km, Nibble = 9,5km enkel resa. Vi har förvisso en ridbana som är väl fungerande, men om jag tänkte på att återuppta mina lektioner behöver jag ta mig till en instruktör.
Men när så sedan drivisen, snöblask och rejäl halka kommer  vet jag att jag inte tar mig någonstans. Den lilla grusvägen är jag egentligen inte särskilt orolig för, det är den kurviga Bogsundsvägen, I vissa av kurvorna är det som om man möter sig själv.... och ungefär när jag tänker så här så falnar inspirationen. Jag kommer således att även i dag hasa ut i skogen, utan någon vidare kvalitet på min sits och hjälper, därmed en ganska olydig häst som så ofta då rider i sällskap.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0