tors-sön och nu måndag... Redan...

Tiden verkar inte bry sig om min existens. Den fortsätter att bara susa förbi medan jag står kvar i vinddraget, förtvivlat försöker jag att hålla lockarna i styr...
 
I fredags red jag Varre på ridbanan efter en tur till ångbåtsbryggan med Elise och Harm som sällskap.
 
Jag hade lite problem med att få varre att slappna av i vänstervarv. Eller rättare sagt hon taggade till alldeles enormt på den långsida som ligger jämte vägen. Detta bar med sig att Varre sneddade av hörnet och jag fick liksom aldrig riktig styr på det hela. Avsaktningar, volter, volt tillbaka, serpentiner. Provade att länga tygeln, korta densamma, ställa henne... Men det blev samma sak ändå.  Då fick Elise prova att rda henne och hon började med att galoppera henne. Det  var som om det var det som behövdes för sedan släppte allt. Att jag inte tänkte på det? Jag fokuserade enbart på att få det att fungera i trav." Det som inte fungerar i trav kommer det definitivt inte att fungera i galopp". Men vad jag inte tänkte på var att hon behövde få just galoppera.
 
På lördagen trodde jag att gammeltanten skulle vara stel och knagglig - men icke. Joggade på galoppanan och hon var riktigt fin :)
Södag blev vilodagen - precis som i Bibeln :)
 
Idag red vi ner till ångbåtsbryggan och sedan ridbanan i 10-15 minuter. Glatt överraskade att den trots kyla var ridbar. Ytan var lätt frusen, men inte värre än att den luckrades upp då hästarna trampade runt.
 
.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Du glömde att vi sågs en stund i söndags! Kram

2013-11-27 @ 10:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0