helgens äventyr...

... blev just inga äventyr...
 
Det mest äventyriska jag gjort var att igår rida ut med Pia ( som vanligt på helgen ;) )
Ny vända... i skogen förstås, över stock och sten och berghällar - såklart... Varre kändes fantastisk pigg, glad, framåt och fräsch... Jag tror att mina uppvärmningsövningar, "sjukgymnastik"  och lättare strech efter ridpassen är precis vad hon behöver. Glad i hela hjärtat när vi kom tillbaka så det blev lite busgalopp uppför backen mot stallet :)
Jaja... jag vet att det inte är särskilt moget av 2 40+are att 1. galoppera mot stallet... 2.Tjuta av skratt för ynkliga knappa trettio meter i galopp, men det är så uppfriskande.
Jag hade aldrig gjort det med Mercy... Men Varre är min bästis... hon skulle aldrig.... (eh...) ;)
 
Idag var det fullt av bilar och med dem en hel massa tillhörande orangeklädda jägare överallt... Parkerade efter vägen, som bytte kläder efter vägen, som körde bil efter vägen och inte minst smög omkring i skogarna.
Pia hade inte fått någon info om i vilka områden de skulle jaga så idag vågade vi oss helt enkelt inte ut att rida.
Idag blev det bara att gno hästarna rena från den lera de så seriöst omsett att smörja in sig med - bara för min skull... Mocka givetvis, men sedan bar det iväg hemåt.
Nu blir det Ojja till middag.... Yum, Yum :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej vännen :) är du hemma nästa helg? skall vi se om vi kan få till en ridtur typ på sön??
jag tar med mig totto & lite ficka :)

2013-10-21 @ 10:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0